Abstract:
The school was considered a source of the COVID-19 virus, so measures were taken to keep it closed. This measure was one that had a great impact on several levels because the school defines not only the education but also the psycho-socio-emotional development of children. The closure of schools and kindergartens has had a major impact for each individual who is part of the education system affecting it more or less, in different forms. Schools are not only a place for academic education, but also a place for learning social and emotional skills, a space for interaction and social support. The closure of schools has not only disrupted the children's education process, but also access to social services.
Description:
Școala a fost considerată sursă care răspândește virusul COVID-19 de aceea s-a luat măsura ca ea să fie închisă. Această măsură a fost una care a avut mare impact pe mai multe planuri deoarece școala nu definește doar educația ci și dezvoltarea psiho-socio-emoțională a copiilor. Închiderea școlilor și grădinițelor a avut un impact major pentru fiecare individ care face parte din sistemul de învățământ afectându-l mai mult sau mai puțin, sub diferite forme. Școlile nu sunt doar un loc pentru educație academică, ci și un loc pentru învățarea abilităților sociale și emoționale, un spațiu de interacțiune și sprijin social. Închiderea școlilor nu numai că a perturbat procesul de educație a copiilor, ci și accesul la serviciile sociale.