REPOZITORIU UPSC

Școala defavorizată în contextual crizei pandemice

Show simple item record

dc.contributor.author CHERECHEȘ, Eusebiu
dc.date.accessioned 2021-09-08T16:12:43Z
dc.date.available 2021-09-08T16:12:43Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation CHERECHEȘ, Eusebiu. Școala defavorizată în contextual crizei pandemice. In: Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice: Materialele conferinţei ştiinţifice internaționale, Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, 18 iunie, 2021. Chişinău, 2021, pp. 172-176. ISBN 978-9975-46-541-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-541-0
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2616
dc.identifier.uri https://www.doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p172-176
dc.description Pandemia provocată de coronavirus (COVID-19) a declanșat o criză fără precedent în toate domeniile. În domeniul educației, această urgență a condus la închiderea masivă a activităților față-în-față ale instituțiilor de învățământ din peste 190 de țări, pentru a preveni răspândirea virusului și a atenua impactul acestuia. Conform datelor Organizației Națiunilor Unite pentru Educație, Știință și Cultură (UNESCO), până la jumătatea lunii mai 2020, mai mult de 1,2 miliarde de elevi la toate nivelurile de învățământ din întreaga lume au încetat să mai aibă clase față în față. Pe 25 martie 2021, după ani de consultări și pregătiri, Comisia Europeană a lansat Garanția pentru copii (GC) pentru a reduce sărăcia în rândul copiilor și disparitățile tot mai mari dintre statele UE. Comisia a susținut că, înainte de lovirea pandemiei, situația socială din regiune se deteriora, din cauza creșterii ratelor sărăciei și a sărăciei extreme, a persistenței inegalităților și a nemulțumirii sociale în creștere. În acest context, criza va avea un impact profund negativ asupra diferitelor sectoare sociale, în special sănătate și educație, precum și asupra ocupării forței de muncă și a sărăciei (CEPAL, 2020a). en_US
dc.description.abstract The coronavirus disease pandemic (COVID-19) has caused an unprecedented crisis in all areas. In the field of education, this emergency has led to the massive closure of face-to-face activities of educational institutions in more than 190 countries in order to prevent the spread of the virus and mitigate its impact. According to data from the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO), by mid-May 2020, more than 1.2 billion students at all levels of education worldwide had stopped having face-to-face classes. On March 25, after years of consultations and preparations, the European Commission launched the Child Guarantee (CG) to address child poverty and rising disparities across the EU. In this context, the crisis will have a profoundly negative impact on the various social sectors, particularly health and education, as well as on employment and poverty. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Educație en_US
dc.subject Inechitate en_US
dc.subject Şcoală defavorizată en_US
dc.subject Comunicare en_US
dc.subject Familie en_US
dc.subject Education en_US
dc.subject Inequity en_US
dc.subject Disadvantaged school en_US
dc.subject Communication en_US
dc.subject Family en_US
dc.title Școala defavorizată în contextual crizei pandemice en_US
dc.title.alternative The disadvantaged school during the pandemic crisis en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account