Abstract:
The coronavirus disease pandemic (COVID-19) has caused an unprecedented crisis in all areas. In the field of education, this emergency has led to the massive closure of face-to-face activities of educational institutions in more than 190 countries in order to prevent the spread of the virus and mitigate its impact. According to data from the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO), by mid-May 2020, more than 1.2 billion students at all levels of education worldwide had stopped having face-to-face classes. On March 25, after years of consultations and preparations, the European Commission launched the Child Guarantee (CG) to address child poverty and rising disparities across the EU. In this context, the crisis will have a profoundly negative impact on the various social sectors, particularly health and education, as well as on employment and poverty.
Description:
Pandemia provocată de coronavirus (COVID-19) a declanșat o criză fără precedent în toate domeniile. În domeniul educației, această urgență a condus la închiderea masivă a activităților față-în-față ale instituțiilor de învățământ din peste 190 de țări, pentru a preveni răspândirea virusului și a atenua impactul acestuia. Conform datelor Organizației Națiunilor Unite pentru Educație, Știință și Cultură (UNESCO), până la jumătatea lunii mai 2020, mai mult de 1,2 miliarde de elevi la toate nivelurile de învățământ din întreaga lume au încetat să mai aibă clase față în față. Pe 25 martie 2021, după ani de consultări și pregătiri, Comisia Europeană a lansat Garanția pentru copii (GC) pentru a reduce sărăcia în rândul copiilor și disparitățile tot mai mari dintre statele UE. Comisia a susținut că, înainte de lovirea pandemiei, situația socială din regiune se deteriora, din cauza creșterii ratelor sărăciei și a sărăciei extreme, a persistenței inegalităților și a nemulțumirii sociale în creștere. În acest context, criza va avea un impact profund negativ asupra diferitelor sectoare sociale, în special sănătate și educație, precum și asupra ocupării forței de muncă și a sărăciei (CEPAL, 2020a).