dc.contributor.author |
STANCIU, Adelin |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-07T11:28:59Z |
|
dc.date.available |
2021-09-07T11:28:59Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
STANCIU, Adelin. Dezvoltarea competențelor științifice și abilităților practice în lucrările de laborator la disciplina biologie. In: Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice: Materialele conferinţei ştiinţifice internaționale, Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, 18 iunie, 2021. Chişinău, 2021, pp. 96-99. ISBN 978-9975-46-541-0. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-541-0 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2605 |
|
dc.identifier.uri |
https://www.doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p96-99 |
|
dc.description |
Metodele didactice utilizate în biologie sunt menite să dezvolte spiritul de observație și investigare, a unor deprinderi și tehnici de lucru specifice, stârnind motivația și interesul pentru studiul acestei frumoase discipline. Dincolo de cunoștințele științifice, predarea biologiei implică și dezvoltarea abilităților practice, a abilității metacognitive ale elevilor și a competenței mult-dorite de ”a învăța cum să înveți”. Și cum metacogniţiile elevului sunt în foarte mare măsură determinate de metacogniţiile profesorului, trebuie ca strategia didactică să fie construită atent, modern și adaptată cerințelor elevilor, fie că vorbim de experiment, demonstrație, lucrare practică sau învățare prin descoperire. |
en_US |
dc.description.abstract |
The teaching methods used in biology are meant to develop the spirit of observation and investigation, specific skills and work techniques, arousing motivation and interest in the study of this beautiful discipline. Beyond scientific knowledge, teaching biology also involves the development of practical skills, the metacognitive ability of students, the much-desired competence of „learning how to learn”. The student's metacognitions are largely determined by the teacher's metacognitions and the teaching strategy must be carefully constructed, modern and adapted to students' requirements, whether we are talking about experiment, demonstration, practical work or learning by discovery. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Experimente |
en_US |
dc.subject |
Descoperire |
en_US |
dc.subject |
Lucrare practică |
en_US |
dc.subject |
Demonstrație |
en_US |
dc.subject |
Metode didactice |
en_US |
dc.subject |
Experiments |
en_US |
dc.subject |
Discovery |
en_US |
dc.subject |
Practice work |
en_US |
dc.subject |
Demonstration |
en_US |
dc.subject |
Teaching methods |
en_US |
dc.title |
Dezvoltarea competențelor științifice și abilităților practice în lucrările de laborator la disciplina biologie |
en_US |
dc.title.alternative |
Development of scientific and practical skills in biology lab works |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |