REPOZITORIU UPSC

Dezvoltarea competențelor științifice și abilităților practice în lucrările de laborator la disciplina biologie

Show simple item record

dc.contributor.author STANCIU, Adelin
dc.date.accessioned 2021-09-07T11:28:59Z
dc.date.available 2021-09-07T11:28:59Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation STANCIU, Adelin. Dezvoltarea competențelor științifice și abilităților practice în lucrările de laborator la disciplina biologie. In: Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice: Materialele conferinţei ştiinţifice internaționale, Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, 18 iunie, 2021. Chişinău, 2021, pp. 96-99. ISBN 978-9975-46-541-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-541-0
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2605
dc.identifier.uri https://www.doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p96-99
dc.description Metodele didactice utilizate în biologie sunt menite să dezvolte spiritul de observație și investigare, a unor deprinderi și tehnici de lucru specifice, stârnind motivația și interesul pentru studiul acestei frumoase discipline. Dincolo de cunoștințele științifice, predarea biologiei implică și dezvoltarea abilităților practice, a abilității metacognitive ale elevilor și a competenței mult-dorite de ”a învăța cum să înveți”. Și cum metacogniţiile elevului sunt în foarte mare măsură determinate de metacogniţiile profesorului, trebuie ca strategia didactică să fie construită atent, modern și adaptată cerințelor elevilor, fie că vorbim de experiment, demonstrație, lucrare practică sau învățare prin descoperire. en_US
dc.description.abstract The teaching methods used in biology are meant to develop the spirit of observation and investigation, specific skills and work techniques, arousing motivation and interest in the study of this beautiful discipline. Beyond scientific knowledge, teaching biology also involves the development of practical skills, the metacognitive ability of students, the much-desired competence of „learning how to learn”. The student's metacognitions are largely determined by the teacher's metacognitions and the teaching strategy must be carefully constructed, modern and adapted to students' requirements, whether we are talking about experiment, demonstration, practical work or learning by discovery. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Experimente en_US
dc.subject Descoperire en_US
dc.subject Lucrare practică en_US
dc.subject Demonstrație en_US
dc.subject Metode didactice en_US
dc.subject Experiments en_US
dc.subject Discovery en_US
dc.subject Practice work en_US
dc.subject Demonstration en_US
dc.subject Teaching methods en_US
dc.title Dezvoltarea competențelor științifice și abilităților practice în lucrările de laborator la disciplina biologie en_US
dc.title.alternative Development of scientific and practical skills in biology lab works en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account