Abstract:
The purpose of this article is to highlight the most important aspect aimed at the formation of geography-specific skills in high school students, namely the motivation to learn in the context of the current health crisis. Currently, learning geography is based on the independent work of the student, according to the current methodology, as a result the student becomes his own teacher following the formation of his personality. In the first part of the article we mentioned the perception of learning motivation, in a school context current , by defining according to some authors, and in the second part the role of motivation in the formation of geographical skills in high school students. In this context, the teacher is the main agent of change in the education system, it is a model of learning for students, a model of motivation for all types of learning and the determining element in forming the geographical skills of students inside and outside the school. It must have a different approach depending on the situation and the motivation problems of the students which are diverse and different.
Description:
Scopul acestui articol este de a evidenția aspectul cel mai important care vizează formarea competențelor specifice geografiei la elevii liceeni, respectiv motivația de a învăța, în contextul crizei sanitate din prezent. În prezent, învățarea geografiei se bazează pe munca independentă a elevului, conform actualei metodologii, ca urmare elevul se transformă în propriul său profesor urmărind formarea personalităţi sale. În prima parte a articolului am menționat percepția motivației de învățare, în context școlar actual, prin definirea după unii autori, iar în cea de-a doua parte rolul motivației în formarea competențelor geografice la elevii din ciclul liceal. În acest context cadrul didactic este principalul agent al schimbării în sistemul de învăţămînt, este un model de învățare pentru elevi, model de motivație pentru toate tipurile de învățare şi elementul deteriminant în formarea competenţelor geografce ale elevilor în interiorul și exteriorul școlii. Acesta trebuie să aibă o abordare diferită în funcție de situație și problemele de motivaţie ale elevilor care sunt diverse și diferite.