Abstract:
The article contains a theoretical study, which reflects the importance and possibilities of museum education by reproducing strategies and forms of collaboration of the museum with educational institutions, the family and other socio-cultural actors. At the same time, the author reflects the role of research, development of scientific thinking, formation of moral qualities and the affective-emotional sphere during museum visits. The influence on visitors, museum exhibitions, various themes, the architecture of the museum building, information technologies capitalized in combination with classical forms and methods of education is elucidated.
Description:
Articolul conține un studiu teoretic, care reflectă importanța și posibilitățile educației muzeale prin redarea unor strategii și forme de colaborare a muzeului cu instituțiile de învățământ, familia și alți actori socio-culturali. Totodată autoarea reflectă rolul cercetării, dezvoltării gândirii știiințifice, a formării calităților morale și sferei afectiv-emoționale în cadrul vizitelor muzeale. Este elucidată influența asupra vizitatorilor, a expozițiilor muzeale, atematicii variate, a arhitecturii edificiului muzeal, a tehnologiilor informaționale valorificate în imbinare cu formele și metodele clasice de educație.