REPOZITORIU UPSC

Cunoașterea științifică – etapă incipientă pentru realizarea experimentelor în științe umanistice

Show simple item record

dc.contributor.author CERNEI, Andriana
dc.date.accessioned 2021-09-07T10:18:02Z
dc.date.available 2021-09-07T10:18:02Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation CERNEI, Andriana. Cunoașterea științifică – etapă incipientă pentru realizarea experimentelor în științe umanistice. In: Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice: Materialele conferinţei ştiinţifice internaționale, Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, 18 iunie, 2021. Chişinău, 2021, pp. 68-73. ISBN 978-9975-46-541-0. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-541-0
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2601
dc.identifier.uri https://www.doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p68-73
dc.description În societatea contemporană numită și societatea cunoașterii știința reprezintă cea mai importantă formă de dezvoltare a cunoașterii. Cunoașterea este o zonă specializată a producției spirituale, cu instrumente proprii de cunoaștere, experiență și tradiții ale activităților de cercetare, un sistem de informare și comunicare, echipamente experimentale și de laborator etc. În acest sens cunoașterea științifică necesită aplicarea conștientă a metodelor special dezvoltate, care se bazează pe realizările anterioare ale cunoștințelor. În articolul de față se realizează o incursiune în conceptul cunoașterii științifice, se propune clasificarea pe niveluri a cunoașterii științifice, fiind dezvăluite mijloacele și metodele de cunoaștere științifică a fenomenelor sociale. Tot aici cu referire la aceste mijloace și metode de cunoaștere științifică a fenomenelor sociale este detaliat modulul la alegere 5B: Metodele experimentale în ştiințele umanistice la disciplina informatică din ciclul liceal, clasa a XII-a, sunt descrise contradicțiile care au sporit atenția spre această problemă, este formulată problema de cercetare, alături de scop și obiectivele cercetării, fiind menționate rezultatele scontate. en_US
dc.description.abstract In the contemporary society also called the knowledge society, science is the most important form of knowledge development. Knowledge is a specialized area of spiritual production, with its own tools of knowledge, experience and traditions of research activities, an information and communication system, experimental and laboratory equipment, etc. In this sense, scientific knowledge requires the conscious application of specially developed methods, which are based on previous achievements of knowledge. This article makes an incursion into the concept of scientific knowledge, it is proposed to classify scientific knowledge into levels, being revealed the means and methods of scientific knowledge of social phenomena. Also here with reference to these means and methods of scientific knowledge of social phenomena is detailed the module of choice 5B: Experimental methods in humanities in computer science in the twelfth grade, describes the contradictions that have increased attention to this problem, the problem is formulated research, together with the purpose and objectives of the research, mentioning the expected results. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Cunoașterea științifică en_US
dc.subject Metode experimentale en_US
dc.subject Experimente en_US
dc.subject Ştiințe umanistice en_US
dc.subject Informatica en_US
dc.subject Clasa a XII-a en_US
dc.subject Cercetare științifică en_US
dc.subject Metodele cunoașterii științifice en_US
dc.subject Scientific knowledge en_US
dc.subject Experimental methods en_US
dc.subject Experiments en_US
dc.subject Humanities en_US
dc.subject Computer science en_US
dc.subject Scientific research en_US
dc.subject Methods of scientific knowledge en_US
dc.title Cunoașterea științifică – etapă incipientă pentru realizarea experimentelor în științe umanistice en_US
dc.title.alternative Scientific knowledge - first stage for experiments in the humanities en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account