dc.contributor.author |
IONESCU, Mariana |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-07T09:53:52Z |
|
dc.date.available |
2021-09-07T09:53:52Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
IONESCU, Mariana. Gândirea științifică a cadrului didactic în contextual educației permanente. In: Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice: Materialele conferinţei ştiinţifice internaționale, Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, 18 iunie, 2021. Chişinău, 2021, pp. 65-67. ISBN 978-9975-46-541-0. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-541-0 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2600 |
|
dc.identifier.uri |
https://www.doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p65-67 |
|
dc.description |
Învăţarea pe tot parcursul vieţii este procesul comun de dezvoltare pentru consolidarea societăţii şi cunoaşterii ce presupune învăţarea unor competenţe cheie care să stimuleze elaborarea unor strategii de dezvoltare a asistenţei psihologice şi găsirea unor soluţii efective şi originale în viaţa personală, profesională şi socială. Devenind o prioritate a sistemului de învăţământ la nivel global şi o prioritate europeană, procesul de învăţare pe tot parcursul vieţii este abordat nu doar ca o mişcare a personalităţii de la învăţământul general/universitar/ postuniversitar, ci unul armonios de actualizare continuă a personalităţii. Învăţarea pe tot parcursul vieţii, fiind o componentă vitală a politicilor educaţionale europene, urmăreşte stimularea competitivităţii, inserţiei sociale, cetăţeniei active, orientării profesionale şi a dezvoltării personale a tuturor persoanelor, inclusiv şi a celor cu dizabilităţi. Cadrele didactice reprezintă grupul social cel mai activ al învăţării pe tot parcursul vieţii, dezvoltării profesionale, prin urmare, pentru a progresa în mod consecvent şi semnificativ, de-a lungul acestei spirale, ei trebuie să apeleze la acea instanţă – una dintre cele specific umane care guvernează mişcarea ascendentă – conştiinţa morală prin creativitate şi proactivism. |
en_US |
dc.description.abstract |
Lifelong learning is the common development process for consolidating society and knowledge that involves learning key skills that stimulate the development of strategies to develop psychological assistance and find effective and original solutions in personal, professional and social life. Becoming a priority of the global education system and a European priority, the lifelong learning process is approached not only as a personality movement from general/ university/ postgraduate education, but a harmonious one of continuous personality updating. Lifelong learning, being a vital component of European educational policies, aims to stimulate the competitiveness, social inclusion, active citizenship, career guidance and personal development of all people, including those with disabilities. Teachers represent the most active social group of lifelong learning, professional development, therefore, in order to progress consistently and significantly, along this spiral, they must turn to that court - one of the specific human which governs the upward movement - moral conscience through creativity and proactivism. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Educație permanentă |
en_US |
dc.subject |
Autoperfecționare |
en_US |
dc.subject |
Strategii de învățare |
en_US |
dc.subject |
Lifelong learning |
en_US |
dc.subject |
Self-improvement |
en_US |
dc.subject |
Learning strategies |
en_US |
dc.title |
Gândirea științifică a cadrului didactic în contextual educației permanente |
en_US |
dc.title.alternative |
Scientific thinking of teachers in the context of lifelong learning |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |