REPOZITORIU UPSC

Dezvoltarea competenței de comunicare la preșcolarii cu cerințe educaționale speciale

Show simple item record

dc.contributor.advisor RACU, Aurelia
dc.contributor.author LUCHIANENCO, Lilia
dc.date.accessioned 2021-08-25T08:27:30Z
dc.date.available 2021-08-25T08:27:30Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation LUCHIANENCO, Lilia. Dezvoltarea competenței de comunicare la preșcolarii cu cerințe educaționale speciale: 534.01 - Pedagogie specială: tz. doct. în Ştiinţe ale educaţiei. Cond. şt RACU Aurelia. Chişinău, 2021. 205 p. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2586
dc.description Teza & Rezumat (romană). en_US
dc.description.abstract Scopul cercetării constă în elaborarea și validarea experimentală a condițiilor și a strate-giilor teoretico-practice a procesului vizat, care va include Modelul psihopedagogic de eficien-tizare a dezvoltării competenței de comunicare la preșcolarii cu dislalie polifonematică. Noutatea și originalitatea științifică a cercetării constă în conceptualizarea dezvoltării competenței de comunicare la preșcolarii cu dislalie polifonematică și abordarea studierii apro-fundate a condițiilor și strategiilor psihopedagogice de dezvoltare a competenței nominalizate. La fel, este nou și original aspectul demonstrării impactului dezvoltativ al competenței de comu-nicare asupra formării personalității preșcolarilor cu dislalie polifonematică prin elaborarea și validarea ghidurilor și suporturilor științifico-metodologice în problema dezvoltării competenței de comunicare la preșcolarii cu dislalie polifonematică. Rezultatele științifice obținute în cercetare constau în validarea și implementarea instrumentelor psihopedagogice de dezvoltare a competenței de comunicare, structurate în modelul psihopedagogic vizat, experimentat și validat în instituția de educație timpurie. en_US
dc.description.abstract Scopul cercetării constă în elaborarea și validarea experimentală a condițiilor și a strate-giilor teoretico-practice a procesului vizat, care va include Modelul psihopedagogic de eficien-tizare a dezvoltării competenței de comunicare la preșcolarii cu dislalie polifonematică. Noutatea și originalitatea științifică a cercetării constă în conceptualizarea dezvoltării competenței de comunicare la preșcolarii cu dislalie polifonematică și abordarea studierii apro-fundate a condițiilor și strategiilor psihopedagogice de dezvoltare a competenței nominalizate. La fel, este nou și original aspectul demonstrării impactului dezvoltativ al competenței de comu-nicare asupra formării personalității preșcolarilor cu dislalie polifonematică prin elaborarea și validarea ghidurilor și suporturilor științifico-metodologice în problema dezvoltării competenței de comunicare la preșcolarii cu dislalie polifonematică. Rezultatele științifice obținute în cercetare constau în validarea și implementarea instrumentelor psihopedagogice de dezvoltare a competenței de comunicare, structurate în modelul psihopedagogic vizat, experimentat și validat în instituția de educație timpurie.
dc.description.abstract Целью исследования является разработка и экспериментальная проверка условий и теоретико-практических стратегий процесса, которые будут включать Психолого-педагогическую модель для оптимизации развития коммуникативных навыков у дошкольников с полифонической дислалией. Научная новизна и оригинальность исследования заключается в концептуализации развития коммуникативных навыков у детей с полифонической дислалией и приближении к углубленному изучению условий и психопедагогических стратегий развития номинированной компетенции. Кроме того, аспект является новым и оригинальным, демонстрирующим влияние развития коммуникативных навыков на формирование личности дошкольников с полифонической дислалией путем разработки и проверки научно-методических рекомендаций и поддержки в развитии коммуникативных навыков у дошкольников с полифонической дислалией. Научные результаты полученные в ходе исследовании, заключаются в проверке и применении психолого-педагогических инструментов для развития коммуникативной компетен-ции, структурированных в психолого-педагогической модели, нацеленной, испытанной и прове-ренной в учреждении дошкольного образования.
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Competență en_US
dc.subject Comunicare en_US
dc.subject Limbaj en_US
dc.subject Dislalie polifonematică en_US
dc.subject Preșcolar en_US
dc.subject Familie en_US
dc.subject Jocuri en_US
dc.subject Cerințe educaționale speciale en_US
dc.subject Polyphonic dyslalia en_US
dc.subject Preschool en_US
dc.subject Family en_US
dc.subject Special educational needs en_US
dc.subject Полифоническая дислалия en_US
dc.subject Дошкольное учреждение en_US
dc.subject Oбразовательные потребности en_US
dc.title Dezvoltarea competenței de comunicare la preșcolarii cu cerințe educaționale speciale en_US
dc.title.alternative Development of communication skills in preschoolers with special educational needs
dc.title.alternative Развитие коммуникативных навыков у дошкольников с особыми образовательными потребностями
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account