dc.contributor.advisor |
RACU, Aurelia |
|
dc.contributor.author |
LUCHIANENCO, Lilia |
|
dc.date.accessioned |
2021-08-25T08:27:30Z |
|
dc.date.available |
2021-08-25T08:27:30Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
LUCHIANENCO, Lilia. Dezvoltarea competenței de comunicare la preșcolarii cu cerințe educaționale speciale: 534.01 - Pedagogie specială: tz. doct. în Ştiinţe ale educaţiei. Cond. şt RACU Aurelia. Chişinău, 2021. 205 p. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2586 |
|
dc.description |
Teza & Rezumat (romană). |
en_US |
dc.description.abstract |
Scopul cercetării constă în elaborarea și validarea experimentală a condițiilor și a strate-giilor teoretico-practice a procesului vizat, care va include Modelul psihopedagogic de eficien-tizare a dezvoltării competenței de comunicare la preșcolarii cu dislalie polifonematică.
Noutatea și originalitatea științifică a cercetării constă în conceptualizarea dezvoltării competenței de comunicare la preșcolarii cu dislalie polifonematică și abordarea studierii apro-fundate a condițiilor și strategiilor psihopedagogice de dezvoltare a competenței nominalizate. La fel, este nou și original aspectul demonstrării impactului dezvoltativ al competenței de comu-nicare asupra formării personalității preșcolarilor cu dislalie polifonematică prin elaborarea și validarea ghidurilor și suporturilor științifico-metodologice în problema dezvoltării competenței de comunicare la preșcolarii cu dislalie polifonematică.
Rezultatele științifice obținute în cercetare constau în validarea și implementarea instrumentelor psihopedagogice de dezvoltare a competenței de comunicare, structurate în modelul psihopedagogic vizat, experimentat și validat în instituția de educație timpurie. |
en_US |
dc.description.abstract |
Scopul cercetării constă în elaborarea și validarea experimentală a condițiilor și a strate-giilor teoretico-practice a procesului vizat, care va include Modelul psihopedagogic de eficien-tizare a dezvoltării competenței de comunicare la preșcolarii cu dislalie polifonematică.
Noutatea și originalitatea științifică a cercetării constă în conceptualizarea dezvoltării competenței de comunicare la preșcolarii cu dislalie polifonematică și abordarea studierii apro-fundate a condițiilor și strategiilor psihopedagogice de dezvoltare a competenței nominalizate. La fel, este nou și original aspectul demonstrării impactului dezvoltativ al competenței de comu-nicare asupra formării personalității preșcolarilor cu dislalie polifonematică prin elaborarea și validarea ghidurilor și suporturilor științifico-metodologice în problema dezvoltării competenței de comunicare la preșcolarii cu dislalie polifonematică.
Rezultatele științifice obținute în cercetare constau în validarea și implementarea instrumentelor psihopedagogice de dezvoltare a competenței de comunicare, structurate în modelul psihopedagogic vizat, experimentat și validat în instituția de educație timpurie. |
|
dc.description.abstract |
Целью исследования является разработка и экспериментальная проверка условий и теоретико-практических стратегий процесса, которые будут включать Психолого-педагогическую модель для оптимизации развития коммуникативных навыков у дошкольников с полифонической дислалией.
Научная новизна и оригинальность исследования заключается в концептуализации развития коммуникативных навыков у детей с полифонической дислалией и приближении к углубленному изучению условий и психопедагогических стратегий развития номинированной компетенции. Кроме того, аспект является новым и оригинальным, демонстрирующим влияние развития коммуникативных навыков на формирование личности дошкольников с полифонической дислалией путем разработки и проверки научно-методических рекомендаций и поддержки в развитии коммуникативных навыков у дошкольников с полифонической дислалией.
Научные результаты полученные в ходе исследовании, заключаются в проверке и применении психолого-педагогических инструментов для развития коммуникативной компетен-ции, структурированных в психолого-педагогической модели, нацеленной, испытанной и прове-ренной в учреждении дошкольного образования. |
|
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Competență |
en_US |
dc.subject |
Comunicare |
en_US |
dc.subject |
Limbaj |
en_US |
dc.subject |
Dislalie polifonematică |
en_US |
dc.subject |
Preșcolar |
en_US |
dc.subject |
Familie |
en_US |
dc.subject |
Jocuri |
en_US |
dc.subject |
Cerințe educaționale speciale |
en_US |
dc.subject |
Polyphonic dyslalia |
en_US |
dc.subject |
Preschool |
en_US |
dc.subject |
Family |
en_US |
dc.subject |
Special educational needs |
en_US |
dc.subject |
Полифоническая дислалия |
en_US |
dc.subject |
Дошкольное учреждение |
en_US |
dc.subject |
Oбразовательные потребности |
en_US |
dc.title |
Dezvoltarea competenței de comunicare la preșcolarii cu cerințe educaționale speciale |
en_US |
dc.title.alternative |
Development of communication skills in preschoolers with special educational needs |
|
dc.title.alternative |
Развитие коммуникативных навыков у дошкольников с особыми образовательными потребностями |
|
dc.type |
Thesis |
en_US |