Scopul cercetării constă în elaborarea și validarea experimentală a condițiilor și a strate-giilor teoretico-practice a procesului vizat, care va include Modelul psihopedagogic de eficien-tizare a dezvoltării competenței de comunicare la preșcolarii cu dislalie polifonematică.
Noutatea și originalitatea științifică a cercetării constă în conceptualizarea dezvoltării competenței de comunicare la preșcolarii cu dislalie polifonematică și abordarea studierii apro-fundate a condițiilor și strategiilor psihopedagogice de dezvoltare a competenței nominalizate. La fel, este nou și original aspectul demonstrării impactului dezvoltativ al competenței de comu-nicare asupra formării personalității preșcolarilor cu dislalie polifonematică prin elaborarea și validarea ghidurilor și suporturilor științifico-metodologice în problema dezvoltării competenței de comunicare la preșcolarii cu dislalie polifonematică.
Rezultatele științifice obținute în cercetare constau în validarea și implementarea instrumentelor psihopedagogice de dezvoltare a competenței de comunicare, structurate în modelul psihopedagogic vizat, experimentat și validat în instituția de educație timpurie.
Scopul cercetării constă în elaborarea și validarea experimentală a condițiilor și a strate-giilor teoretico-practice a procesului vizat, care va include Modelul psihopedagogic de eficien-tizare a dezvoltării competenței de comunicare la preșcolarii cu dislalie polifonematică.
Noutatea și originalitatea științifică a cercetării constă în conceptualizarea dezvoltării competenței de comunicare la preșcolarii cu dislalie polifonematică și abordarea studierii apro-fundate a condițiilor și strategiilor psihopedagogice de dezvoltare a competenței nominalizate. La fel, este nou și original aspectul demonstrării impactului dezvoltativ al competenței de comu-nicare asupra formării personalității preșcolarilor cu dislalie polifonematică prin elaborarea și validarea ghidurilor și suporturilor științifico-metodologice în problema dezvoltării competenței de comunicare la preșcolarii cu dislalie polifonematică.
Rezultatele științifice obținute în cercetare constau în validarea și implementarea instrumentelor psihopedagogice de dezvoltare a competenței de comunicare, structurate în modelul psihopedagogic vizat, experimentat și validat în instituția de educație timpurie.
Целью исследования является разработка и экспериментальная проверка условий и теоретико-практических стратегий процесса, которые будут включать Психолого-педагогическую модель для оптимизации развития коммуникативных навыков у дошкольников с полифонической дислалией.
Научная новизна и оригинальность исследования заключается в концептуализации развития коммуникативных навыков у детей с полифонической дислалией и приближении к углубленному изучению условий и психопедагогических стратегий развития номинированной компетенции. Кроме того, аспект является новым и оригинальным, демонстрирующим влияние развития коммуникативных навыков на формирование личности дошкольников с полифонической дислалией путем разработки и проверки научно-методических рекомендаций и поддержки в развитии коммуникативных навыков у дошкольников с полифонической дислалией.
Научные результаты полученные в ходе исследовании, заключаются в проверке и применении психолого-педагогических инструментов для развития коммуникативной компетен-ции, структурированных в психолого-педагогической модели, нацеленной, испытанной и прове-ренной в учреждении дошкольного образования.