REPOZITORIU UPSC

Gândirea științifică – concept fundamental în profesionalizarea cadrelor didactice

Show simple item record

dc.contributor.author SANDULEAC, Sergiu
dc.date.accessioned 2021-08-16T16:45:37Z
dc.date.available 2021-08-16T16:45:37Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation SANDULEAC, Sergiu. Gândirea științifică – concept fundamental în profesionalizarea cadrelor didactice. In: Condiții pedagogice de optimizare a învățării în post criză pandemică prin prisma dezvoltării gândirii științifice: Materialele conferinţei ştiinţifice internaționale, Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, 18 iunie, 2021. Chişinău, 2021, pp. 9-15. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2584
dc.identifier.uri https://www.doi.org/10.46728/c.18-06-2021.p9-15
dc.description Gândirea științifică în calitate de concept fundamental în profesionalizarea cadrelor didactice reprezintă un element foarte important în problemele apărute în secolul XXI. În acest articol este prezentată modelarea teoretică a profesionalizării cadrului didactic ce posedă un nivel înalt al operabilității în gândire științifică. Sunt prezentate mai multe accepțiuni cu privire la gândirea științifică. La fel sunt prezentate perspectivele de abordare în dezvoltarea gândirii științifice la cadrele didactice în raport cu taxonomia revizuită a lui Bloom. Articolul finalizează cu strategiile naționale și internaționale ce ar putea fi întreprinse pentru a contribui la dezvoltarea gândirii științifice la cadrele didactice, în raport cu posibilele probleme ce ar putea fi soluționate prin aceste implicații educaționale ce ar contribui la stabilirea standardelor gândirii științifice ca etalon pentru dezvoltarea gândirii științifice la cadrele didactice preuniversitare. en_US
dc.description.abstract Scientific thinking as a fundamental concept in the professionalization of teachers is a very important element in the problems that have arisen in the 21st century. This article presents the theoretical modeling of the professionalization of the teacher who has a high level of operability in scientific thinking. Several meanings regarding scientific thinking are presented. Likewise, the perspectives of approach in the development of scientific thinking in teachers in relation to Bloom's revised taxonomy are presented. The article concludes with international and national strategies that could be undertaken to contribute to the development of scientific thinking in teachers, in relation to possible problems that could be solved through these educational implications that would help set the standards of scientific thinking as a standard for thought development scientific studies for pre-university teachers. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Gândire științifică en_US
dc.subject Alfabetizare științifică en_US
dc.subject Profesori en_US
dc.subject Personalitate en_US
dc.subject Profesionalizare en_US
dc.subject Scientific thinking en_US
dc.subject Scientific literacy en_US
dc.subject Teachers en_US
dc.subject Personality en_US
dc.subject Professionalization en_US
dc.title Gândirea științifică – concept fundamental în profesionalizarea cadrelor didactice en_US
dc.title.alternative Scientific thinking – a fundamental concept in the professionalization of teachers
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account