Abstract:
Scientific thinking as a fundamental concept in the professionalization of teachers is a very important element in the problems that have arisen in the 21st century. This article presents the theoretical modeling of the professionalization of the teacher who has a high level of operability in scientific thinking. Several meanings regarding scientific thinking are presented. Likewise, the perspectives of approach in the development of scientific thinking in teachers in relation to Bloom's revised taxonomy are presented. The article concludes with international and national strategies that could be undertaken to contribute to the development of scientific thinking in teachers, in relation to possible problems that could be solved through these educational implications that would help set the standards of scientific thinking as a standard for thought development scientific studies for pre-university teachers.
Description:
Gândirea științifică în calitate de concept fundamental în profesionalizarea cadrelor didactice reprezintă un element foarte important în problemele apărute în secolul XXI. În acest articol este prezentată modelarea teoretică a profesionalizării cadrului didactic ce posedă un nivel înalt al operabilității în gândire științifică. Sunt prezentate mai multe accepțiuni cu privire la gândirea științifică. La fel sunt prezentate perspectivele de abordare în dezvoltarea gândirii științifice la cadrele didactice în raport cu taxonomia revizuită a lui Bloom. Articolul finalizează cu strategiile naționale și internaționale ce ar putea fi întreprinse pentru a contribui la dezvoltarea gândirii științifice la cadrele didactice, în raport cu posibilele probleme ce ar putea fi soluționate prin aceste implicații educaționale ce ar contribui la stabilirea standardelor gândirii științifice ca etalon pentru dezvoltarea gândirii științifice la cadrele didactice preuniversitare.