| dc.contributor.advisor | COJOCARU, Vasile Gh. | |
| dc.contributor.author | CĂLIN, Iuliana | |
| dc.date.accessioned | 2021-06-28T08:51:59Z | |
| dc.date.available | 2021-06-28T08:51:59Z | |
| dc.date.issued | 2021 | |
| dc.identifier.citation | CĂLIN, Iuliana. Stilul de conducere a școlii din perspectiva eficienței educației: 531.02. - Management educațional: tz. doct. în Pedagogie. Cond. şt. Cojocaru Vasile Gh.. Chişinău, 2021. 179 p. | en_US |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/2577 | |
| dc.description | Teza & Rezumat (engleză, romană) | en_US |
| dc.description.abstract | Scopul cercetării constă în conceptualizarea stilului de conducere a școlii în actualitate și elaborarea Modelului praxiologic-managerial de conducere a școlii în perspectiva eficienței educației. Obiectivele cercetării: analiza evoluției paradigmelor în educație și management; specificarea conceptului de eficiență a educației și a praxiologiei conducerii școlii; evidențierea, structurarea, tipologizarea stilurilor de conducere; determinarea dificultăților în conducerea școlii și a criteriilor de eficiență a stilurilor de conducere; fundamentarea științifică a Cadrului conceptual de percepere a stilului de conducere a școlii în actualitate; elaborarea și valorizarea Modelului praxiologic-managerial de conducere a școlii din perspectiva eficienței educației; specificarea influenței deciziei și a culturii organizaționale/manageriale ca expresie a stilului de conducere și a eficienței educației. Noutatea şi originalitatea ştiinţifică constă în: specificarea conceptelor de bază ale eficienței și abordarea praxiologică a managementului școlii în contextul schimbării; abordarea conceptului de finalitate, ca „rezultat”, ca „rezultat al experienței”, ca „valoare”; fundamentărea științifică a Cadrului conceptual-metodologic a stilului de conducere a școlii în actualitate și a Modelului praxiologic-managerial de conducere a școlii din perspectiva asigurării eficienței educației. | en_US |
| dc.description.abstract | The aim of the research is to conceptualize the current school management style and to develop the praxeological-managerial model of school management in the perspective of education efficiency. Research objectives: analysis of the evolution of paradigms in education and management; specifying the concept of efficiency of education and the praxeology of school management; highlighting, structuring, typologizing of leadership styles; determining the difficulties in school management and the criteria for efficiency of leadership styles; the scientific substantiation of the Conceptual Framework for perceiving the current school leadership style; elaboration and valorisation of the praxeological-managerial model of school management from the perspective of the efficiency of education; specifying the influence of the decision and the organizational / managerial culture as an expression of the leadership style and the efficiency of the education. The scientific novelty and originality consists in: specifying the basic concepts of efficiency and the praxeological approach of school management in the context of change; approaching the concept of finality, as “result”, as “result of experience”, as “value”; the scientific substantiation of the Conceptual-methodological Framework of the current school leadership style and of the praxeological-managerial Model of school management from the perspective of ensuring the efficiency of education. | |
| dc.language.iso | ro | en_US |
| dc.publisher | Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” | en_US |
| dc.subject | Management educațional | en_US |
| dc.subject | Educație | en_US |
| dc.subject | Praxiologie | en_US |
| dc.subject | Cultura organizațională | en_US |
| dc.subject | Education | en_US |
| dc.subject | Educational management | en_US |
| dc.subject | Leadership style | en_US |
| dc.subject | Organizational culture | en_US |
| dc.title | Stilul de conducere a școlii din perspectiva eficienței educației | en_US |
| dc.type | Thesis | en_US |