Abstract:
Lucrarea constituie o descriere a traseului cercetărilor și dezbaterilor pe linia timpului și politicului, pe palierul psihopedagogic și clinic, realizată in baza studiului bibliografiei consacrate subiectului, reflectand trăsături esențiale ale persoanelor cu o anumită combinaţie de tulburări. O atenţie deosebită se atrage asupra relevanţei acestei tulburări pentru psihologie, pedagogie. Pentru ca elevii cu Disabilități/dificultăți de invățare și sindroame complexe precum Disabilitățile de invățare nonverbală să primească un ajutor mai bun, este esenţial ca psihologii, pedagogii, clinicienii şi administratorii să fie mai bine informaţi referitor la contribuţia și forma necesară de asistență.
Lucrarea include patru părți: descrierea dimensiunii (etapelor) istorice ale disabilităților de învățare; părțile integrante ale câmpului disabilităților de învățare – cercetări științifice și aspecte politice; sindromul disabilităților de învățare nonverbală, descris recent ca entitate diagnostică distinctă, și punerea problemei dificultăților de învățare în Republica Moldova și România.