REPOZITORIU UPSC

Formarea competențelor financiare la elevii din învățământul general

Show simple item record

dc.contributor.advisor CARA, Angela
dc.contributor.author CAZACU, Emanoil Remus
dc.date.accessioned 2021-05-18T09:24:31Z
dc.date.available 2021-05-18T09:24:31Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation CAZACU, Emanoil Remus. Formarea competențelor financiare la elevii din învățământul general: 531.01.- Teoria Generală a Educației: tz. doct. în științe ale educației. Cond. şt. CARA Angela. Chişinău, 2021. 199 p. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2554
dc.description Scopul cercetării constă în elaborarea și aplicarea Modelului pedagogic de formare a competențelor financiare la elevii din învățământul general. Obiectivele cercetării: identificarea reperelor conceptuale privind particularitățile educației financiare; identificarea nivelului de cunoștințe din domeniul educației financiare în rândul elevilor din învățământul general, în funcție de profil și nivelul de clasă, și stabilirea necesității elaborării și implementării Modelului pedagogic de formare și dezvoltare a competențelor financiare prin interpretarea datelor înregistrate; aprobarea experimentală și evaluarea eficienței Modelului pedagogic de formare a competențelor financiare. Noutatea și originalitatea științifică a cercetării constă în faptul că a avut ca punct de plecare recomandările diferitelor organisme internaționale, fiind o temă de actualitate și de interes internațional. Plecând de la acestea, s-a realizat argumentarea teoretico-aplicativă a dezvoltării competențelor financiare la elevii din învățământul general, în baza aplicării Modelului pedagogic de dezvoltare a competențelor financiare. en_US
dc.description.abstract The aim of the research: consists of the collaboration and the application of the pedagogical model of building up financial abilities of the students în the pre-university teaching system. The objectives of the research: the identification of conceptual bench-marks regarding the particularities of financial education; the identification of the level of knowledge în the financial field among the students în the pre-university education, taking into consideration the profile and the level of the classroom and the establishment of the necessity of the elaboration and the implementation of the pedagogical model of building-ups and the development of financial skills by interpreting the registered data, the experimental approbation and the evaluation of the efficiency of the pedagogical model of shaping financial skills. The novelty and the scientifically originality of the research consists în the fact that it had as a starting point the recommendation of different international institutions, due to the fact that it is a contemporary subject and of international interest. Starting with this idea, the theoretical – applicative argumentation of the development of financial abilities of the students of the pre-university education was realized with the help of the implementation of the educational model of the development of financial skills. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Educație financiară en_US
dc.subject Alfabetizare financiară en_US
dc.subject Educație civică en_US
dc.subject Educație antreprenorială en_US
dc.subject Competențe financiare en_US
dc.subject Educație nonformală en_US
dc.title Formarea competențelor financiare la elevii din învățământul general en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account