Abstract:
Scopul cercetării: Fundamentarea ştiinţifică a unei metodologii de formare-dezvoltare la
elevii de VŞM cu RMU a competenţelor de comunicare în cadrul jocurilor dinamice.
Obiectivele cercetării: stabilirea particularităţilor comunicării la copiii de VŞM cu RMU;
identificarea reperelor teoretice de formare a competenţelor de comunicare la copiii de VŞM cu
RMU în condiţiile jocurilor dinamice; studiul practicii şcolare de formare la elevii de VŞM cu
RMU a competenţelor de comunicare; elaborarea unui model pedagogic de formare elevilor de
VŞM cu RMU a competenţelor de comunicare şi validarea experimentală a acestuia;
desfăşurarea unui sistem de activităţi experimentale în cadrul jocurilor dinamice de formare la
elevii cu RMU a competenţelor de comunicare; analiza statistică şi matematică a datelor
experimentului pedagogic;evidenţierea valorilor competenţelor de comunicare ale elevilor,
formate experimental în cadrul jocurilor dinamice; elaborarea concluziilor generale şi a
recomandărilor practice.