Abstract:
Lucrarea este un studiu monografic care abordează o problematică de maximă actualitate și importanță, precum este formarea cadrelor didactice din perspectiva profesionalizării carierei didactice. Lucrarea se remarcă prin integrarea conținutului teoretic-metodologic-praxiologic a domeniului examinat, specifică ideile, conceptele savanților consacrați din perspectiva prevederilor paradigmei Procesul Bologna și a Codului educației. Cercetarea vizează condițiile socio-psihopedagogice în asistarea traseului de profesionalizare a carierei didactice, prezintă criteriile și indicatorii de poziționare a activității de profesionalizare a cadrelor didactice la nivel universitar, reflectă expertizarea activității respective prin demersurile investigatorii și ameliorative realizate într-o manieră inovatoare, aplicându-se modelarea pedagogică și chestionarea pe un eșantion extins de participanți. De asemenea, sunt prezentate semnificațiile formării continue a cadrelor didactice în actualitate, sinteza problemelor și a cauzelor legate de dificultățile în domeniul respectiv, precum și soluțiile posibile de îmbunătățire.