REPOZITORIU UPSC

Теоретический подход к педагогической деятельности начинающих преподавателей высшего учебного заведения

Show simple item record

dc.contributor.author ПАТРАШКУ, Думитру
dc.contributor.author ЗГУРЯН, Олеся
dc.date.accessioned 2021-02-16T11:49:46Z
dc.date.available 2021-02-16T11:49:46Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation ПАТРАШКУ, Думитру, ЗГУРЯН, Олеся. Теоретический подход к педагогической деятельности начинающих преподавателей высшего учебного заведения = Theoretical approach to pedagogical activity of beginner teachers of a higher educational institution. In: Revista de Stiinţe Socioumane. 2017. Nr. 2 (36). pp. 21-38. ISSN: 1857-0119 en_US
dc.identifier.issn 1857-0119
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2484
dc.description În articol se pune în discuție abordarea teoretică a activității pedagogice a profesorilor debutanți universitarei, în conformitate cu rolurile acestei activități; se analizează termenii activitate, acțiune, operație, funcții; necesitate, motiv, scop, obiectiv, condițiile activității; priceperi și deprinderi; abordarea sistemico-dinamică a activității; legitățile dezvoltării activității; structura multinivelară a funcțiilor activității pedagogice; sarcinile și structura activității pedagogice; poziția profesională a profesorilor universitari; fazele activității pedagogice ș.a. en_US
dc.description.abstract The article discusses the theoretical approach of the pedagogical activity of the university professors starting from the roles of this activity; ends: activity, action, operation, functions; necessity, reason, goal, objective, the conditions of the activity; skills and abilities; the systemic-dynamic approach to the activity; the laws of business development; construct the multinational of the functions of pedagogical activity; tasks and structure of pedagogical activity; the professional position of university professors; the phases of pedagogical activity and so on. en_US
dc.language.iso ru en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Activitate en_US
dc.subject Acțiune en_US
dc.subject Operație en_US
dc.subject Funcții en_US
dc.subject Activitate pedagogică en_US
dc.subject Profesor universitar debutant en_US
dc.subject Beginner teacher en_US
dc.title Теоретический подход к педагогической деятельности начинающих преподавателей высшего учебного заведения en_US
dc.title.alternative Theoretical approach to pedagogical activity of beginner teachers of a higher educational institution en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account