dc.contributor.author |
CERNEAVSCHI, Viorica |
|
dc.date.accessioned |
2021-02-16T08:35:16Z |
|
dc.date.available |
2021-02-16T08:35:16Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
CERNEAVSCHI, Viorica. Accepţii conceptuale de contribuţie la cultura muncii în psihopedagogie = Conceptual Acceptance of Contribution to the Labour Culture in Psychopedagogy. In: Revista de Stiinţe Socioumane. 2017. Nr. 3 (37). pp. 87-97. ISSN: 1857-0119 |
en_US |
dc.identifier.issn |
1857-0119 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2480 |
|
dc.description |
În acest articol sunt analizate abordările savanților privind conceptul „cultura muncii”. Sunt evidențiate esența, conținutul și elementele componente ale fenomenului cercetat. Se analizează esența definițiilor principale, sunt fundamentate științific bazele lor teoretice. Este necesar să menționăm că cultura muncii capătă nu doar popularitate, ci şi un anumit statut ştiinţific, demonstrând experimental valoarea prioritară a dezvoltării capacităților de muncă în raport cu competența generală. În baza analizei literaturii psihopedagogice și a datelor cercetării experimentale a formării culturii muncii la elevii cu dizabilități mintale în cadrul disciplinei Educația tehnologică, autorul a elaborat propria definiție a conceptului de „cultură a muncii”. |
en_US |
dc.description.abstract |
This article analyzes the approaches of the scientists to the concept of labour culture. The essence, contents and elements of the researched phenomenon are highlighted. An analysis of the essence of the main definitions is undertaken and their theoretical basis is scientifically based. It is necessary to emphasize that the labour culture is not only popular, but also has a certain scientific status, experimentally demonstrating the priority value of the development of the work capacity in relation with the general competence. Based on the analysis of the psycho-pedagogical literature and the data of the experimental research of the training of the labour culture at the pupils with mental disabilities within the Technological Education, the author developed his own definition of the concept of labour culture. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Cultura muncii |
en_US |
dc.subject |
Elevi cu dizabilități mintale |
en_US |
dc.subject |
Organizarea |
en_US |
dc.subject |
Planificarea și controlul activității de muncă |
en_US |
dc.subject |
Working culture |
en_US |
dc.subject |
Pupils with mental disabilities |
en_US |
dc.subject |
Organization |
en_US |
dc.subject |
Planning and control of the work activity |
en_US |
dc.title |
Accepţii conceptuale de contribuţie la cultura muncii în psihopedagogie |
en_US |
dc.title.alternative |
Conceptual Acceptance of Contribution to the Labour Culture in Psychopedagogy |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |