dc.contributor.author |
PAVLENCO, Mihaela |
|
dc.date.accessioned |
2021-02-16T08:01:53Z |
|
dc.date.available |
2021-02-16T08:01:53Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
PAVLENCO, Mihaela. Abordarea integrată a conținuturilor matematice în activitățile din instituțiile preșcolare de învățământ = The integration mathematical contents in the activities from kindergarten. In: Revista de Stiinţe Socioumane. 2017. Nr. 3 (37). pp. 23-32. ISSN: 1857-0119 |
en_US |
dc.identifier.issn |
1857-0119 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2477 |
|
dc.description |
Acest articol reflectă modalitățile de integrare a conținuturilor curriculare aferente domeniului Formarea reprezentărilor elementare matematice din perspectivă intra-, multi-, inter și transdiscipinară. Oricare ar fi contextul de abordare, forma superioară de integrare a conținuturilor matematice o reprezintă abordarea transdisciplinară, care este centrată pe viața reală, cu problemele sale importante, cu activitățile cotidiene ale oamenilor. |
en_US |
dc.description.abstract |
This article reflects the ways of integrating the curricular contents of the Mathematical Elementary Formation from the intra-, multi-, inter- and transdisciplinary perspective. Whatever has be the context of the approach, the highest form of integration the mathematical contents is the transdisciplinary approach, which is centered on real life with its important issues, with everyday activities of people. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Abordare integrată |
en_US |
dc.subject |
Intradisciplinaritatea |
en_US |
dc.subject |
Pluridisciplinaritatea |
en_US |
dc.subject |
Interdisciplinaritatea |
en_US |
dc.subject |
Transdisciplinaritatea |
en_US |
dc.subject |
Activități matematice |
en_US |
dc.subject |
Vârsta preșcolară |
en_US |
dc.subject |
Integrated approach |
en_US |
dc.subject |
Intradisciplinarity |
en_US |
dc.subject |
Multidisciplinarity |
en_US |
dc.subject |
Interdisciplinarity |
en_US |
dc.subject |
Transdisciplinarity |
en_US |
dc.subject |
Mathematical activities |
en_US |
dc.subject |
Pre-school age |
en_US |
dc.title |
Abordarea integrată a conținuturilor matematice în activitățile din instituțiile preșcolare de învățământ |
en_US |
dc.title.alternative |
The integration mathematical contents in the activities from kindergarten |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |