dc.contributor.author |
HAHEU-MUNTEANU, Efrosinia |
|
dc.contributor.author |
TOIA, Maria |
|
dc.date.accessioned |
2021-02-15T11:52:01Z |
|
dc.date.available |
2021-02-15T11:52:01Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
HAHEU-MUNTEANU, Efrosinia, TOIA, Maria. Rezilienţa – o cale de dezvoltare a competențelor parentale = Resilience – a way to develop parenting skills. In: Revista de Stiinţe Socioumane. 2018. Nr. 1 (38). pp. 19-26. ISSN: 1857-0119 |
en_US |
dc.identifier.issn |
1857-0119 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2468 |
|
dc.description |
Reziliența este o calitate care ajută indivizii sau comunitățile de a rezista și de a se recupera în urma anumitor dificultăți. Identificarea potențialilor factori de risc și de protecție poate duce la îmbunătățiri substanțiale în multe domenii de sănătate fizică și mentală a copiilor. Promovarea rezistenței nu este doar o chestiune de eliminare a abuzului asupra copilului, deoarece gestionarea cu succes a riscului este un factor de promovare a rezistenței în sine. Abilitățile diferite ale indivizilor de a face față situațiilor stresante pot fi atribuite unei varietăți de factori. Acestea includ caracteristicile personale moștenite sau dobândite în primii ani de viață, calendarul, durata, secvența și frecvența evenimentelor stresante și disponibilitatea fiabilității sprijinului colegial, familial și comunitar. Factorii de protecție pot fi legați de contextul individual sau de contextul situației. |
en_US |
dc.description.abstract |
Resilience is a quality that helps individuals or communities resist and recover from adversities. The identification of potential risk and protective factors can led to substantial improvements in many areas of children's physical and mental health. The promotion of resilience is not simply a matter of eliminating child abuse, as the successful management of risk is a resilience promoting factor in itself. The differing abilities of individuals to cope with stressful situations can be attributed to a variety of factors. These includes personal characteristics inherited or acquired in the early years of life, timing, duration, sequence and frequency of stressful events and reliability availability of peer, family and community support. Protective factors may be related to the individual or to the situational context. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Educaţia pentru securitate |
en_US |
dc.subject |
Bunăstare personală şi socială |
en_US |
dc.subject |
Reziliență la situațiile de abuz |
en_US |
dc.subject |
Concepţie despre sănătate ca valoare socială şi securitate |
en_US |
dc.subject |
Security education |
en_US |
dc.subject |
Personal and social well-being |
en_US |
dc.subject |
Resilience to abuse |
en_US |
dc.subject |
Conception of health as social value and security |
en_US |
dc.title |
Rezilienţa – o cale de dezvoltare a competențelor parentale |
en_US |
dc.title.alternative |
Resilience – a way to develop parenting skills |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |