REPOZITORIU UPSC

Rezilienţa – o cale de dezvoltare a competențelor parentale

Show simple item record

dc.contributor.author HAHEU-MUNTEANU, Efrosinia
dc.contributor.author TOIA, Maria
dc.date.accessioned 2021-02-15T11:52:01Z
dc.date.available 2021-02-15T11:52:01Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation HAHEU-MUNTEANU, Efrosinia, TOIA, Maria. Rezilienţa – o cale de dezvoltare a competențelor parentale = Resilience – a way to develop parenting skills. In: Revista de Stiinţe Socioumane. 2018. Nr. 1 (38). pp. 19-26. ISSN: 1857-0119 en_US
dc.identifier.issn 1857-0119
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2468
dc.description Reziliența este o calitate care ajută indivizii sau comunitățile de a rezista și de a se recupera în urma anumitor dificultăți. Identificarea potențialilor factori de risc și de protecție poate duce la îmbunătățiri substanțiale în multe domenii de sănătate fizică și mentală a copiilor. Promovarea rezistenței nu este doar o chestiune de eliminare a abuzului asupra copilului, deoarece gestionarea cu succes a riscului este un factor de promovare a rezistenței în sine. Abilitățile diferite ale indivizilor de a face față situațiilor stresante pot fi atribuite unei varietăți de factori. Acestea includ caracteristicile personale moștenite sau dobândite în primii ani de viață, calendarul, durata, secvența și frecvența evenimentelor stresante și disponibilitatea fiabilității sprijinului colegial, familial și comunitar. Factorii de protecție pot fi legați de contextul individual sau de contextul situației. en_US
dc.description.abstract Resilience is a quality that helps individuals or communities resist and recover from adversities. The identification of potential risk and protective factors can led to substantial improvements in many areas of children's physical and mental health. The promotion of resilience is not simply a matter of eliminating child abuse, as the successful management of risk is a resilience promoting factor in itself. The differing abilities of individuals to cope with stressful situations can be attributed to a variety of factors. These includes personal characteristics inherited or acquired in the early years of life, timing, duration, sequence and frequency of stressful events and reliability availability of peer, family and community support. Protective factors may be related to the individual or to the situational context. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Educaţia pentru securitate en_US
dc.subject Bunăstare personală şi socială en_US
dc.subject Reziliență la situațiile de abuz en_US
dc.subject Concepţie despre sănătate ca valoare socială şi securitate en_US
dc.subject Security education en_US
dc.subject Personal and social well-being en_US
dc.subject Resilience to abuse en_US
dc.subject Conception of health as social value and security en_US
dc.title Rezilienţa – o cale de dezvoltare a competențelor parentale en_US
dc.title.alternative Resilience – a way to develop parenting skills en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account