REPOZITORIU UPSC

Exponatele muzeistice ca surse istorice la orele de istorie în ciclul gimnazial

Show simple item record

dc.contributor.author LISNIC, Angela
dc.date.accessioned 2021-02-10T08:11:14Z
dc.date.available 2021-02-10T08:11:14Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation LISNIC, Angela. Exponatele muzeistice ca surse istorice la orele de istorie în ciclul gimnazial = Museum exhibits as historical sources in history classes in the gymnasium cycle. In: Revista de Stiinţe Socioumane. 2019. Nr. 2 (42). pp. 79-86. ISSN: 1857-0119 en_US
dc.identifier.issn 1857-0119
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2432
dc.description Muzeul, în formatul contemporan, oferă informații, expoziții și activități educative privind înțelegerea și perceperea trecutului. Totodată, muzeul și exponatele muzeistice sunt surse importante în educația istorică contemporană. Valorificarea exponatelor muzeale în calitate de surse istorice la orele de istorie, în demersul didactic contemporan, trebuie pusă în raport cu o epocă istorică concretă. Aplicarea principiului cronologic în lucrul cu sursele muzeistice creează premise pentru receptarea și înțelegere complexă a trecutului. Utilizarea instrumentarului muzeal la orele de istorie probează oportunitatea și actualitatea aplicării lor în demersul didactic. Valorificarea surselor muzeistice la orele de istorie determină creșterea interesului față de trecut. en_US
dc.description.abstract The Contemporary Museum offers information, exhibitions and educational activities on understanding and perceiving the past. At the same time, the museum and museum exhibits are important sources in contemporary historical education. The capitalization of museum exhibits as historical sources in history classes in contemporary didactic approach must be made in relation to the concrete historical age. Applying the chronological principle to work with museum sources creates prerequisites for the more nuanced reception and understanding of the past. The use of museum tools in history classes demonstrates the timeliness and timeliness of their application in the teaching process. Involvement of museum sources in history classes increases the interest in the past. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Exponate muzeale en_US
dc.subject Surse istorice en_US
dc.subject Demers didactic en_US
dc.subject Lecția de istorie en_US
dc.subject Educație muzeală en_US
dc.subject Patrimoniului muzeal en_US
dc.subject Museum exhibits en_US
dc.subject Historical sources en_US
dc.subject Didactic approach en_US
dc.subject History lesson en_US
dc.subject Museum education en_US
dc.subject Museum heritage en_US
dc.title Exponatele muzeistice ca surse istorice la orele de istorie în ciclul gimnazial en_US
dc.title.alternative Museum exhibits as historical sources in history classes in the gymnasium cycle en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account