Abstract:
The article describes an experimental study conducted through surveys, which were used to determine the degree to which the proverbs are used and how they are used to improve and form the communicative competence in the study of English. Through this research, it was established how effective the foreign language teachers from two universities (State Pedagogical University „Ion Creanga” and Free International University of Moldova) use the proverbs in the formation of the communicative competence in the foreign language. The research also examines how students who study English at the universities mentioned above have experienced the use of proverbs during their classes.
Description:
În acest articol se descrie un studiu experimental realizat prin sondaje pentru profesori, care au fost utilizate pentru a determina nivelul în care se folosesc proverbele și modul în care sunt utilizate pentru a îmbunătăți și forma competența de comunicare ale studenților în învățarea limbii engleze. Prin această cercetare, s-a stabilit cât de eficient folosesc profesorii de limbi străine din două universități (Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” și Universitatea Liberă Internațională din Moldova) proverbele în formarea competenței de comunicare în limba străină. Cercetarea examinează, de asemenea, și modul în care studenții care învață limba engleză în universitățile menționate mai sus au experimentat utilizarea proverbelor în timpul lecțiilor.