REPOZITORIU UPSC

Strategii interactive de predare a textului liric

Show simple item record

dc.contributor.author GHERMAN, Oxana
dc.date.accessioned 2021-02-09T08:44:18Z
dc.date.available 2021-02-09T08:44:18Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation GHERMAN, Oxana. Strategii interactive de predare a textului liric = Interactive strategies for lyric text teaching. In: Revista de Stiinţe Socioumane. 2020. Nr. 1 (44). P. 31-46. ISSN: 2587-330X en_US
dc.identifier.issn 2587-330X
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2418
dc.description Prezentul articol conține o serie de recomandări metodice pentru predarea textelor lirice la lecțiile de limbă și literatură română. Sunt prezentate în mod sistematizat strategii didactice și puncte de reper pentru organizarea lecțiilor, având în vedere desfășurarea procesului de receptare a textului liric în câteva etape fundamentale: activități de prelectură (care asigură pregătirea afectivă şi intelectuală a elevilor pentru procesul de decodificare a textului), diverse modalități de lectură a poeziei și activități postlectorale (analiză, interpretare, evaluare și integrare). Pentru fiecare etapă a demersului didactic sunt propuse metode interactive de lucru cu textul liric, care facilitează receptarea eficientă a poeziei de către elevi și stimulează implicarea lor cognitivă, afectivă și creativă în procesul de lucru. en_US
dc.description.abstract This article contains a series of methodological recommendations for teaching lyrical texts at Romanian language and literature lessons. There are presented in a systematic way different didactic strategies and landmarks for organizing lessons, taking into account the process of learning/ understanding the lyric text in several fundamental stages: pre-reading activities (which ensure the emotional and intellectual preparation of the students for the process of decoding the studying text), various methods of reading poetry at the lesson and post-reading activities (analysis, interpretation, evaluation and integration). For each stage of the didactic approach are proposed some interactive methods of working with the lyric text which facilitate the reception of the poetry by the students and stimulate their cognitive, affective and creative involvement in the working process. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Text liric en_US
dc.subject Strategii didactice en_US
dc.subject Interacțiune en_US
dc.subject Analiza textului en_US
dc.subject Lyric text en_US
dc.subject Didactic strategies en_US
dc.subject Interaction en_US
dc.subject Affective en_US
dc.subject Reception en_US
dc.title Strategii interactive de predare a textului liric en_US
dc.title.alternative Interactive strategies for lyric text teaching en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account