dc.contributor.author |
BĂDESCU, Daniela |
|
dc.date.accessioned |
2021-02-04T09:23:49Z |
|
dc.date.available |
2021-02-04T09:23:49Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
BĂDESCU, Daniela. Noi modalități de înțelegere și interpretare a textului epic în învățământul liceal. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: conf. șt. intern. aniversară “80 de ani ai Universităţii Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chişinău”; 8-9 octombrie, 2020, Seria 22; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2020, Vol. 3. pp. 236-238. ISBN 978-9975-46-449-9. ISBN 978-9975-46-452-9 (Vol.3). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-452-9 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2369 |
|
dc.description.abstract |
In the study are presented two teaching methods for approaching the understanding and interpretation of the epic text in high school education – brainstorming and literary process, considering that they are the ones that appeal to students‘ heuristic thinking and activate processes such as analysis and synthesis, but also abstraction and generalization. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Brainstorming |
en_US |
dc.subject |
Lliterary process |
en_US |
dc.subject |
Competences |
en_US |
dc.subject |
Understanding |
en_US |
dc.subject |
Interpretation |
en_US |
dc.title |
Noi modalități de înțelegere și interpretare a textului epic în învățământul liceal |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |