REPOZITORIU UPSC

Noi modalități de înțelegere și interpretare a textului epic în învățământul liceal

Show simple item record

dc.contributor.author BĂDESCU, Daniela
dc.date.accessioned 2021-02-04T09:23:49Z
dc.date.available 2021-02-04T09:23:49Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation BĂDESCU, Daniela. Noi modalități de înțelegere și interpretare a textului epic în învățământul liceal. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: conf. șt. intern. aniversară “80 de ani ai Universităţii Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chişinău”; 8-9 octombrie, 2020, Seria 22; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2020, Vol. 3. pp. 236-238. ISBN 978-9975-46-449-9. ISBN 978-9975-46-452-9 (Vol.3). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-452-9
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2369
dc.description.abstract In the study are presented two teaching methods for approaching the understanding and interpretation of the epic text in high school education – brainstorming and literary process, considering that they are the ones that appeal to students‘ heuristic thinking and activate processes such as analysis and synthesis, but also abstraction and generalization. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Brainstorming en_US
dc.subject Lliterary process en_US
dc.subject Competences en_US
dc.subject Understanding en_US
dc.subject Interpretation en_US
dc.title Noi modalități de înțelegere și interpretare a textului epic în învățământul liceal en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account