dc.identifier.citation |
SAVA, Anastasia. La carte heuristique – un outil pedagogique creatif. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: conf. șt. intern. aniversară “80 de ani ai Universităţii Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chişinău”; 8-9 octombrie, 2020, Seria 22; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2020, Vol. 4. pp. 190-194. ISBN 978-9975-46-449-9. ISBN 978-9975-46-453-6 (Vol.4). |
en_US |
dc.description.abstract |
Harta euristică cunoscută şi ca hartă conceptuală, mintală, cognitivă, mind map (din limba engleză), a devenit în ultimul timp în didactică o metodă de învăţare foarte eficace ce pune accentul atât pe structurarea gândirii, punerea în evidenţă a legăturilor ce există între un concept, o idee şi informaţiile care le sunt asociate, cât şi pe imaginaţia celui ce învaţă de a dezvolta o idee.
În didactica limbii franceze, harta euristică este folosită în activităţile de expresie orală, producere scrisă, în organizarea gândirii, activităţilor cooperative şi interactive, în cadrul evaluărilor ca element de suport/diferenţiere pedagogică.
Avantajele hărţii euristice sunt multiple : o mai buna concentare pe termenii cheie, asociaţii clare şi rapide între termeni, relectura şi memorarea rapidă a temei, stimularea creierului prin imagini, culori, grafică. |
en_US |