dc.contributor.author |
PETRICIUC, Lilia |
|
dc.date.accessioned |
2021-01-30T10:07:45Z |
|
dc.date.available |
2021-01-30T10:07:45Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
PETRICIUC, Lilia. Incidental vocabulary acquisition through extensive reading: a review. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: conf. șt. intern. aniversară “80 de ani ai Universităţii Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chişinău”; 8-9 octombrie, 2020, Seria 22; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2020, Vol. 4. pp. 165-170. ISBN 978-9975-46-449-9. ISBN 978-9975-46-453-6 (Vol.4). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-453-6 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2262 |
|
dc.description.abstract |
Articolul reprezintă o sinteză a câteva studii ce investighează asimilarea de vocabular prin intermediul lecturii în limba engleză. Trei tipuri de abordări în raport cu trei teorii privind asimilarea de vocabular (ipoteza lui Krashen despre lectură, ipoteza lui Schmidt despre atenţie, ipoteza lui Laufer şi Hustijn despre nivelul implicării în efectuarea de sarcini) sunt supuse examinării pentru a stabili care dintre acestea produce cele mai eficiente rezultate la nivel de producere: lectura, atenţie la formă, atenţie la forme. Meta-analiza acestor studii relevă că asimilarea de vocabular în limbă străină este direct proporţională cu nivelul de implicare în efectuarea de sarcini productive: atenţie la forme s-a dovedit a fi cea mai eficientă abordare, în corelare cu ipoteza lui Laufer şi Hustijn. |
en_US |
dc.language.iso |
en |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Lectură extensivă |
en_US |
dc.subject |
Asimilare lexicală |
en_US |
dc.title |
Incidental vocabulary acquisition through extensive reading: a review |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |