Abstract:
Astăzi, noile tehnologii sunt în serviciul învăţământului la toate nivelurile. Practicile inerente de utilizare a NT contribuie la formarea multiplelor competenţe şi în domeniul cercetării. Întrucât numărul documentelor disponibile se află în creştere continuă, apare riscul de a obţine o cantitate foarte mare de informaţii. Dispozitivele informaţionale de cercetare folosite de către studenţii licenţiaţi şi masteranzi nu garantează, în niciun caz, validitatea rezultatelor ştiinţifice, deoarece ele nu pot substitui procesul mintal şi reflecţia ştiinţifică a tânărului cercetător. Studiul nostru este axat pe folosirea eficientă şi adecvată a surselor virtuale în pofida lipsei unei metodologii de selectare a informaţiei prin intermediul calculatorului.
Competenţa digitală a studentului-cercetător este insuficient de dezvoltată pentru a ţine piept multitudinii de provocări informaţionale în procesul de documentare. Astfel, se impune necesitatea, aşa zisei, formări tehnice modernizate, în scopul explorării eficiente a NT şi a dezvoltării competenţei de scriere ştiinţifică a studentului, de receptare şi producere a textului său ştiinţific, care constituie piatra de căpătâi în elaborarea tezelor de licenţă şi masterat în învăţământul universitar.