REPOZITORIU UPSC

Education policy in Finland

Show simple item record

dc.contributor.author SIROTA, Julia
dc.contributor.author DASMAN, Elfahel
dc.date.accessioned 2021-01-18T08:27:59Z
dc.date.available 2021-01-18T08:27:59Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation SIROTA, Julia, DASMAN, Elfahel. Education policy in Finland. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: conf. șt. intern. aniversară “80 de ani ai Universităţii Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chişinău”; 8-9 octombrie, 2020, Seria 22; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2020, Vol. 2. pp. 187-197. ISBN 978-9975-46-449-9. ISBN 978-9975-46-451-2 (Vol.2). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-451-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2177
dc.description.abstract Sistemul educațional finlandez a rămas relativ imun, de la infrastructura globală a acestui domeniul, la unele mecanisme ale pieței capitaliste, producând modele educaționale bazate pe concurența dintre elevi, școli și țări, cu testări nesfârșite și acuzația obsesivă a profesorilor la performanța slabă a elevilor, ca în majoritatea statelor naționale în care guvernele sunt ghidate de rețeta economică neoliberală. În politica educațională finlandeză, majoritatea ipotezelor și paradigmelor sale contrazic sistemele altor state și oferă o bază pentru implementarea dezirabilă și benefică a aspectelor pozitive din experiența altor țări, pentru a-și îmbunătăți sistemele educaționale. Cu toate acestea, este important să se creeze o armonie satisfăcătoare între două aspecte care se ocupă de multe cazuri dihotomice, ascunzând în același timp proliferarea practicilor educaționale adoptate de statul nordic în alte situații naționale [3]. Ar trebui să se înțeleagă că succesul modelului finlandez nu a „căzut din cerul albastru ca fulgerul într-o zi însorită”, ci a fost încorporat într-un proiect de țări largi și participante, după cum s-a menționat. Comenzile rapide și „soluțiile” pe termen scurt care caracterizează funcționarea actualei faze capitaliste, cu dorința lor înnăscută și obsesivă de concurență, nu produc consistența necesară pentru a stabili bazele dezvoltării unui sistem corect și eficient. Prin urmare, succesul sistemului educațional din Finlanda provine dintr-un grup de factori sociali, culturali, politici, economici și morali care au modelat aceeași societate în ultimii șaptezeci de ani și un proiect conștient și deliberat al aceluiași corp social, în aceeași perioadă, pentru a crea o bază pentru construirea unei națiuni moderne, prospere, corecte și drepte. Puterea consensului național în jurul acestei sarcini s-a reflectat, printre altele, în regularitatea și consolidarea sistemului său gratuit de învățământ public de la începutul anilor 1970, indiferent de profilul ideologic al partidelor politice. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject politică en_US
dc.subject egalitate en_US
dc.subject inegalitate en_US
dc.subject educație en_US
dc.subject sectoare en_US
dc.subject oportunități en_US
dc.title Education policy in Finland en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account