REPOZITORIU UPSC

Dezvoltarea școlii în perioada interbelică. Școala formativ-organicistă

Show simple item record

dc.contributor.author BRÎNZĂ, Ionela
dc.date.accessioned 2021-01-18T07:43:23Z
dc.date.available 2021-01-18T07:43:23Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation BRÎNZĂ, Ionela. Dezvoltarea școlii în perioada interbelică. Școala formativ-organicistă. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: conf. șt. intern. aniversară “80 de ani ai Universităţii Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chişinău”; 8-9 octombrie, 2020, Seria 22; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2020, Vol. 2. pp. 162-166. ISBN 978-9975-46-449-9. ISBN 978-9975-46-451-2 (Vol.2). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-451-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2171
dc.description.abstract This article relating to the theme: The topicality of the formative-organicist pedagogy developed by G. G. Antonescu includes: summary, key concepts English, 4 pages text and bibliography. The historical pedagogy research ( diachronic and sinchronic ) approaches the historical dimension of G. G. Antonescu's personality, the epistemological dimension of G. G. Antonescu and the practical dimension of G. G. Antonescu's pedagogy which creates interest in formative-organicist school. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Teaching Research and diachronical en_US
dc.subject sinchronical and historical() en_US
dc.subject epistemological perspectives en_US
dc.subject formative organicist school en_US
dc.title Dezvoltarea școlii în perioada interbelică. Școala formativ-organicistă en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account