dc.contributor.author |
BRÎNZĂ, Ionela |
|
dc.date.accessioned |
2021-01-18T07:43:23Z |
|
dc.date.available |
2021-01-18T07:43:23Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
BRÎNZĂ, Ionela. Dezvoltarea școlii în perioada interbelică. Școala formativ-organicistă. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: conf. șt. intern. aniversară “80 de ani ai Universităţii Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chişinău”; 8-9 octombrie, 2020, Seria 22; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2020, Vol. 2. pp. 162-166. ISBN 978-9975-46-449-9. ISBN 978-9975-46-451-2 (Vol.2). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-451-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2171 |
|
dc.description.abstract |
This article relating to the theme: The topicality of the formative-organicist pedagogy developed by G. G. Antonescu includes: summary, key concepts English, 4 pages text and bibliography. The historical pedagogy research ( diachronic and sinchronic ) approaches the historical dimension of G. G. Antonescu's personality, the epistemological dimension of G. G. Antonescu and the practical dimension of G. G. Antonescu's pedagogy which creates interest in formative-organicist school. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Teaching Research and diachronical |
en_US |
dc.subject |
sinchronical and historical() |
en_US |
dc.subject |
epistemological perspectives |
en_US |
dc.subject |
formative organicist school |
en_US |
dc.title |
Dezvoltarea școlii în perioada interbelică. Școala formativ-organicistă |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |