| dc.contributor.author | BRÎNZĂ, Ionela | |
| dc.date.accessioned | 2021-01-18T07:43:23Z | |
| dc.date.available | 2021-01-18T07:43:23Z | |
| dc.date.issued | 2020 | |
| dc.identifier.citation | BRÎNZĂ, Ionela. Dezvoltarea școlii în perioada interbelică. Școala formativ-organicistă. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: conf. șt. intern. aniversară “80 de ani ai Universităţii Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chişinău”; 8-9 octombrie, 2020, Seria 22; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2020, Vol. 2. pp. 162-166. ISBN 978-9975-46-449-9. ISBN 978-9975-46-451-2 (Vol.2). | en_US |
| dc.identifier.isbn | 978-9975-46-451-2 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/2171 | |
| dc.description.abstract | This article relating to the theme: The topicality of the formative-organicist pedagogy developed by G. G. Antonescu includes: summary, key concepts English, 4 pages text and bibliography. The historical pedagogy research ( diachronic and sinchronic ) approaches the historical dimension of G. G. Antonescu's personality, the epistemological dimension of G. G. Antonescu and the practical dimension of G. G. Antonescu's pedagogy which creates interest in formative-organicist school. | en_US |
| dc.language.iso | ro | en_US |
| dc.publisher | Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” | en_US |
| dc.subject | Teaching Research and diachronical | en_US |
| dc.subject | sinchronical and historical() | en_US |
| dc.subject | epistemological perspectives | en_US |
| dc.subject | formative organicist school | en_US |
| dc.title | Dezvoltarea școlii în perioada interbelică. Școala formativ-organicistă | en_US |
| dc.type | Article | en_US |