REPOZITORIU UPSC

Perspectiva învățării experiențiale la Științe în clasele primare

Show simple item record

dc.contributor.author TELEMAN, Angela
dc.date.accessioned 2021-01-15T09:14:42Z
dc.date.available 2021-01-15T09:14:42Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation TELEMAN, Angela. Perspectiva învățării experiențiale la Științe în clasele primare. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: conf. șt. intern. aniversară “80 de ani ai Universităţii Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chişinău”; 8-9 octombrie, 2020, Seria 22; Tipogr. UPS "Ion Creangă", Chișinău, 2020, Vol. 2. pp. 319-323. ISBN 978-9975-46-449-9. ISBN 978-9975-46-451-2 (Vol.2). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-451-2
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2145
dc.description.abstract Learning orients to the process of cognitive interactions for understanding the world, highlighting individual and social experiences. Experiential learning is the process of assimilating new knowledge in the course of a lived experience, capitalized in the transdisciplinary activities in the primary classes, but also in designing the approaches to teaching school subjects. The Science discipline offers opportunities to achieve learning based on previous experience, with priority given to strategies for exploring the environment. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject The experience en_US
dc.subject Experiential learning en_US
dc.subject Transdisciplinary en_US
dc.title Perspectiva învățării experiențiale la Științe în clasele primare en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account