REPOZITORIU UPSC

Evaluarea competențelor lingvistice prin TIC în studiul universitar al limbii franceze

Show simple item record

dc.contributor.advisor SOLCAN, Angela
dc.contributor.author BULAT-GUZUN, Ana
dc.date.accessioned 2020-12-28T12:44:27Z
dc.date.available 2020-12-28T12:44:27Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation BULAT-GUZUN, Ana. Evaluarea competențelor lingvistice prin TIC în studiul universitar al limbii franceze: 533.01 - Pedagogie Universitară: tz. doct. în științe ale educației. Cond. şt. SOLCAN Angela. Chişinău, 2020. 240 p. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2077
dc.description Teza & Rezumat (engleză, romană) en_US
dc.description.abstract Obiectivele cercetării: determinarea reperelor teoretice privind evaluarea competențelor lingvistice prin TIC în contextul predării-învățării universitare; interpretarea oportunităților metodologice ale evaluării competențelor lingvistice prin TIC ca preocupare pedagogică în învățământul superior; studiul experimental al gradului de valorificare a TIC în evaluarea competențelor lingvistice ale studenților; elaborarea, implementarea și validarea experimentală a Modelului tehnologic de evaluare prin TIC a competențelor lingvistice ale studenților în studiul limbii franceze, reprezentat de softul educațional „Manualul digital interactiv de studiere a limbii franceze e-Flux”; estimarea eficienței metodologiei reprezentată de Modelul tehnologic de evaluare prin TIC a competențelor lingvistice. Noutatea și originalitatea științifică: rezidă în identificarea perspectivelor teoretice actuale ale valorificării pragmatice a TIC în procesul predării-învățării-evaluării limbii franceze; precizarea și dezvăluirea semnificației conceptelor de bază - „evaluare”, „competență”, „competență lingvistică”, „evaluarea competențelor lingvistice”, „instrumente TIC”, analizate în contextul stabilirii metodologiei de evaluare a competențelor lingvistice în studiul universitar al limbii franceze și al evidențierii abordărilor și orientărilor științifice privind utilizarea TIC; discriminarea nivelurilor de dezvoltare a competențelor lingvistice ale studenților, formularea criteriilor de evaluare și a indicatorilor competențelor lingvistice ale studenților; descrierea Referențialului de evaluare a competențelor lingvistice prin TIC în studiul universitar al limbii franceze. Obiectivele cercetării: determinarea reperelor teoretice privind evaluarea competențelor lingvistice prin TIC în contextul predării-învățării universitare; interpretarea oportunităților metodologice ale evaluării competențelor lingvistice prin TIC ca preocupare pedagogică în învățământul superior; studiul experimental al gradului de valorificare a TIC în evaluarea competențelor lingvistice ale studenților; elaborarea, implementarea și validarea experimentală a Modelului tehnologic de evaluare prin TIC a competențelor lingvistice ale studenților în studiul limbii franceze, reprezentat de softul educațional „Manualul digital interactiv de studiere a limbii franceze e-Flux”; estimarea eficienței metodologiei reprezentată de Modelul tehnologic de evaluare prin TIC a competențelor lingvistice. Noutatea și originalitatea științifică: rezidă în identificarea perspectivelor teoretice actuale ale valorificării pragmatice a TIC în procesul predării-învățării-evaluării limbii franceze; precizarea și dezvăluirea semnificației conceptelor de bază - „evaluare”, „competență”, „competență lingvistică”, „evaluarea competențelor lingvistice”, „instrumente TIC”, analizate în contextul stabilirii metodologiei de evaluare a competențelor lingvistice în studiul universitar al limbii franceze și al evidențierii abordărilor și orientărilor științifice privind utilizarea TIC; discriminarea nivelurilor de dezvoltare a competențelor lingvistice ale studenților, formularea criteriilor de evaluare și a indicatorilor competențelor lingvistice ale studenților; descrierea Referențialului de evaluare a competențelor lingvistice prin TIC în studiul universitar al limbii franceze. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.subject Competențe lingvistice en_US
dc.subject Evaluarea competențelor lingvistice en_US
dc.subject Evaluare prin TIC en_US
dc.subject Scale de apreciere -- competența lexicală en_US
dc.subject Scale de apreciere -- competența gramaticală en_US
dc.subject Scale de apreciere --competența fonologică en_US
dc.subject Scale de apreciere -- competența ortografică en_US
dc.title Evaluarea competențelor lingvistice prin TIC în studiul universitar al limbii franceze en_US
dc.title.alternative Assessing linguistic competences through ICT in university study of french : the PhD thesis in Education
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account