dc.contributor.advisor |
SOLCAN, Angela |
|
dc.contributor.author |
BULAT-GUZUN, Ana |
|
dc.date.accessioned |
2020-12-28T12:44:27Z |
|
dc.date.available |
2020-12-28T12:44:27Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
BULAT-GUZUN, Ana. Evaluarea competențelor lingvistice prin TIC în studiul universitar al limbii franceze: 533.01 - Pedagogie Universitară: tz. doct. în științe ale educației. Cond. şt. SOLCAN Angela. Chişinău, 2020. 240 p. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2077 |
|
dc.description |
Teza & Rezumat (engleză, romană) |
en_US |
dc.description.abstract |
Obiectivele cercetării: determinarea reperelor teoretice privind evaluarea competențelor lingvistice prin TIC în contextul predării-învățării universitare; interpretarea oportunităților metodologice ale evaluării competențelor lingvistice prin TIC ca preocupare pedagogică în învățământul superior; studiul experimental al gradului de valorificare a TIC în evaluarea competențelor lingvistice ale studenților; elaborarea, implementarea și validarea experimentală a Modelului tehnologic de evaluare prin TIC a competențelor lingvistice ale studenților în studiul limbii franceze, reprezentat de softul educațional „Manualul digital interactiv de studiere a limbii franceze e-Flux”; estimarea eficienței metodologiei reprezentată de Modelul tehnologic de evaluare prin TIC a competențelor lingvistice.
Noutatea și originalitatea științifică: rezidă în identificarea perspectivelor teoretice actuale ale valorificării pragmatice a TIC în procesul predării-învățării-evaluării limbii franceze; precizarea și dezvăluirea semnificației conceptelor de bază - „evaluare”, „competență”, „competență lingvistică”, „evaluarea competențelor lingvistice”, „instrumente TIC”, analizate în contextul stabilirii metodologiei de evaluare a competențelor lingvistice în studiul universitar al limbii franceze și al evidențierii abordărilor și orientărilor științifice privind utilizarea TIC; discriminarea nivelurilor de dezvoltare a competențelor lingvistice ale studenților, formularea criteriilor de evaluare și a indicatorilor competențelor lingvistice ale studenților; descrierea Referențialului de evaluare a competențelor lingvistice prin TIC în studiul universitar al limbii franceze.
Obiectivele cercetării: determinarea reperelor teoretice privind evaluarea competențelor lingvistice prin TIC în contextul predării-învățării universitare; interpretarea oportunităților metodologice ale evaluării competențelor lingvistice prin TIC ca preocupare pedagogică în învățământul superior; studiul experimental al gradului de valorificare a TIC în evaluarea competențelor lingvistice ale studenților; elaborarea, implementarea și validarea experimentală a Modelului tehnologic de evaluare prin TIC a competențelor lingvistice ale studenților în studiul limbii franceze, reprezentat de softul educațional „Manualul digital interactiv de studiere a limbii franceze e-Flux”; estimarea eficienței metodologiei reprezentată de Modelul tehnologic de evaluare prin TIC a competențelor lingvistice.
Noutatea și originalitatea științifică: rezidă în identificarea perspectivelor teoretice actuale ale valorificării pragmatice a TIC în procesul predării-învățării-evaluării limbii franceze; precizarea și dezvăluirea semnificației conceptelor de bază - „evaluare”, „competență”, „competență lingvistică”, „evaluarea competențelor lingvistice”, „instrumente TIC”, analizate în contextul stabilirii metodologiei de evaluare a competențelor lingvistice în studiul universitar al limbii franceze și al evidențierii abordărilor și orientărilor științifice privind utilizarea TIC; discriminarea nivelurilor de dezvoltare a competențelor lingvistice ale studenților, formularea criteriilor de evaluare și a indicatorilor competențelor lingvistice ale studenților; descrierea Referențialului de evaluare a competențelor lingvistice prin TIC în studiul universitar al limbii franceze. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.subject |
Competențe lingvistice |
en_US |
dc.subject |
Evaluarea competențelor lingvistice |
en_US |
dc.subject |
Evaluare prin TIC |
en_US |
dc.subject |
Scale de apreciere -- competența lexicală |
en_US |
dc.subject |
Scale de apreciere -- competența gramaticală |
en_US |
dc.subject |
Scale de apreciere --competența fonologică |
en_US |
dc.subject |
Scale de apreciere -- competența ortografică |
en_US |
dc.title |
Evaluarea competențelor lingvistice prin TIC în studiul universitar al limbii franceze |
en_US |
dc.title.alternative |
Assessing linguistic competences through ICT in university study of french : the PhD thesis in Education |
|
dc.type |
Thesis |
en_US |