dc.contributor.author |
CARABET, Natalia |
|
dc.date.accessioned |
2020-12-24T13:20:19Z |
|
dc.date.available |
2020-12-24T13:20:19Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
CARABET, Natalia. Filosofia şi axiologia educaţiei : Texte de lecţii / Chişinău, Tipogr. UPS "I. Creangă", 2017. 81 p. ISBN 978-9975-46-330-0. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-330-0 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/2074 |
|
dc.description.abstract |
Axiologie - ramură a filosofiei care se ocupă cu teoria valorilor (de la gr. axios - „valoare" şi logos - „teorie"). Axiologia a fost iniţial dezvoltată de filosoful german Lotze (în sec. al XlX-lea) şi de şcoala de la Baden (Rickert, Windelband etc).
Axiologie pedagogică - direcţie nouă în câmpul ştiinţelor educaţiei ce rezultă din conexiunea disciplinară a pedagogiei cu axiologia, dar şi cu estetica, etica, antropologia etc. Ramură prin excelenţă filosofică, mai puţin conturată, ar putea avea ca preocupare delimitarea valorilor educaţionale deziderabile ale travaliului educaţiei. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Educatie axiologică |
en_US |
dc.subject |
Filosofia educaţiei |
en_US |
dc.subject |
Axiologie |
en_US |
dc.subject |
Etica pedagogică |
en_US |
dc.title |
Filosofia şi axiologia educaţiei : Texte de lecţii |
en_US |
dc.type |
Learning Object |
en_US |