REPOZITORIU UPSC

Calitatea evaluării competențelor și a finalităților de studii ale studenților

Show simple item record

dc.contributor.author ZAGAIEVSCHI, Corina
dc.date.accessioned 2019-12-31T07:59:57Z
dc.date.available 2019-12-31T07:59:57Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation ZAGAIEVSCHI, Corina. Calitatea evaluării competențelor și a finalităților de studii ale studenților. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. C. PERJAN [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2019 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol.2 (seria 21), p. 229-238. Bibliogr.- 15 titl. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1770
dc.description.abstract Currently, the constructivist model of student assessment gets a very wide spread. This model of learning guides the approach of the as segments wards: authentic tasks to be solved, theological an reasoned construction of responses, the encouragement of personal opinions, the active involvement of students in the teaching-learning-evaluation process. Successful de signing and capitalizing on evaluation strategies requires the optimal concordance of the teacher's principles, rules and creative imagination. In this context, the evaluation is a subtle correlation between science and art. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Evaluarea competențelor studenților en_US
dc.subject Cultura evaluativă en_US
dc.subject Competenţa de evaluare en_US
dc.title Calitatea evaluării competențelor și a finalităților de studii ale studenților en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account