dc.contributor.author |
VITCOVSCHII, Ala |
|
dc.date.accessioned |
2019-12-30T16:20:42Z |
|
dc.date.available |
2019-12-30T16:20:42Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
VITCOVSCHII, Ala. Observarea ca metodă esenţială în formarea competenţei de receptare a mesajerlor vizuale şi artistico-plastice în clasele primare. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. C. PERJAN [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2019 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol.2 (seria 21), p. 172-179. Bibliogr.- 5 titl. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1763 |
|
dc.description.abstract |
In 21st century, children are exposed to a variety of information and influences, most of them on visual ways. According to new conceptions, the Arts are meant to be realised to orient for perception and evaluation of environment and the domain of arts. In this way, the pupils of primary school will develop the visual arts competences which will allow observing the environment.
This article describes the observation such an exploratory method of environment, which offers possibilities of sensorial representation about qualities of objects and natural phenomen. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Educația plastică--clasele primare |
en_US |
dc.subject |
Educaţa vizuală--clasele primare |
en_US |
dc.title |
Observarea ca metodă esenţială în formarea competenţei de receptare a mesajerlor vizuale şi artistico-plastice în clasele primare |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |