dc.contributor.author |
CIOBANU, Valentina |
|
dc.date.accessioned |
2019-12-30T16:09:26Z |
|
dc.date.available |
2019-12-30T16:09:26Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
CIOBANU, Valentina. Competența digitală a cadrului didactic – imperativ al succesului în procesul predării-învățării disciplinei limba și literatura română. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. C. PERJAN [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2019 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol.2 (seria 21), p. 160-165. Bibliogr.- 6 titl. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1761 |
|
dc.description.abstract |
In this article we intended to research the problem of digital competence of teachers, as a necessity for success in the process of teaching-learning-evaluation the romanian language and literature object at the primar level. In order to ensure the quality of linguistic and literary-artistic training of pupils at the primar level, it is necessary for all teachers to have formed the digital competence at an advanced level, to know a wider package of programs and opportunities offered by modern technologies in teaching-learning-evaluation of romanian language and literature object. The modernization of educational process at the primar lecel can't be perceived without digital competence of teachers, which is a necessity for success. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Competența digitală--cadru didactic |
en_US |
dc.subject |
Competența de utilizare TIC |
en_US |
dc.subject |
Limba și literatura română--utilizare TIC |
en_US |
dc.subject |
Învățământul primar--competenţe TIC |
en_US |
dc.title |
Competența digitală a cadrului didactic – imperativ al succesului în procesul predării-învățării disciplinei limba și literatura română |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |