dc.contributor.author |
TELEMAN, Angela |
|
dc.date.accessioned |
2019-12-30T16:03:18Z |
|
dc.date.available |
2019-12-30T16:03:18Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
TELEMAN, Angela. Strategia construcției cauzale în explicarea rezultatelor demersului explorativ-investigativ în clasele primare. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. C. PERJAN [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2019 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol.2 (seria 21), p. 154-159. Bibliogr.- 4 titl. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1760 |
|
dc.description.abstract |
The Science field addresses the implications of scientific activity on the environment. Investigation requires an explanation of the investigated findings by the formulation of direct conclusions. The causal explanation is based on a hypothetical question, hypothesis or supposition: What would happen, if ...?. The causal explanation penetrates from the dimension or external manifestation of objects or processes to their essence, which is necessary in the study of the environment in the primary classes. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Construcția cauzală--clasele primare |
en_US |
dc.subject |
Învăţarea prin investigaţie--clasele primare |
en_US |
dc.title |
Strategia construcției cauzale în explicarea rezultatelor demersului explorativ-investigativ în clasele primare |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |