REPOZITORIU UPSC

Intervenția timpurie în relația părinte - copil cu dizabilităţi

Show simple item record

dc.contributor.author LAPOȘINA, Emilia
dc.date.accessioned 2019-09-10T15:05:59Z
dc.date.available 2019-09-10T15:05:59Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation LAPOȘINA, Emilia. Intervenția timpurie în relația părinte - copil cu dizabilităţi. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. A. VERDEŞ [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2016 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol. 1 (seria 18), p. 145-150. Bibliogr.- 7 titl. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1654
dc.description.abstract Family problems which educates children with disabilities in most cases are studied only in terms of problems of children, is limited to advice given to parents to child education. But as practice shows such cooperation proves to be insuficient, because they overlook the wide range and depth of the problems parents of children with disabilities. An intervention assistants placed in the center of family, marital couple is essential in balancing the dual position of the parents' reaction is to reject controversial - protection of the child to solve their own problems and social adjustment. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Educația copilului cu dizabilităţi en_US
dc.subject Copilul cu handicap en_US
dc.subject Relaţiile între părinţi şi copii en_US
dc.subject Familia copilului cu handicap en_US
dc.title Intervenția timpurie în relația părinte - copil cu dizabilităţi en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account