dc.contributor.author |
CIOBANU, Adriana |
|
dc.date.accessioned |
2019-09-10T14:29:40Z |
|
dc.date.available |
2019-09-10T14:29:40Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.citation |
CIOBANU, Adriana. Orientarea formativă în evaluarea copiilor cu deficiență mintală. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. A. VERDEŞ [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2016 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol. 1 (seria 18), p. 122-127. Bibliogr.- 4 titl. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1650 |
|
dc.description.abstract |
This article states that in assessing of mental deficiency states appeared and developed formative orientation of develops knowledge and psychological evaluation activities Hereby this orientation aims quantitative aspect, that is any signs of delays in development , as well as qualitative aspect, imbalances and disharmonies. Also Formative Orientation aims perspective forecast investigated child and seeks to provide ways for individual therapeutic intervention developing programs. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Copii cu deficiență mintală |
en_US |
dc.subject |
Cunoaşterea copilului--orientarea formativă |
en_US |
dc.subject |
Evaluarea potenţialului la elevi |
en_US |
dc.title |
Orientarea formativă în evaluarea copiilor cu deficiență mintală |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |