dc.contributor.author |
VINNICENCO, Elena |
|
dc.date.accessioned |
2019-09-09T13:31:38Z |
|
dc.date.available |
2019-09-09T13:31:38Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.citation |
VINNICENCO, Elena. Perspectiva constructivistă – o nouă paradigmă a învățării. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. A. VERDEŞ [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2016 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol. 1 (seria 18), p. 106-110. Bibliogr.- 5 titl. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1647 |
|
dc.description.abstract |
In this article are presented elements of constructivist perspective. Constructive learning is a process in continuous evolution. The constructivist vision of learning refers to the systematic comprehension which focused on pupil. In context are described examples from educational practice, in which we underline the description of constructive model. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Constructivismul |
en_US |
dc.subject |
Învățarea constructivistă |
en_US |
dc.subject |
Paradigma constructivistă a învăţării |
en_US |
dc.subject |
Viziunea constructivistă a învățării |
en_US |
dc.title |
Perspectiva constructivistă – o nouă paradigmă a învățării |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |