REPOZITORIU UPSC

Particularitățile limbajului plastic în pictura monumentală din spațiul românesc

Show simple item record

dc.contributor.author URSACHI, Rodica
dc.date.accessioned 2019-07-08T07:17:33Z
dc.date.available 2019-07-08T07:17:33Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation URSACHI, Rodica. Particularitățile limbajului plastic în pictura monumentală din spațiul românesc. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. A. VERDEŞ [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2016 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol. 3 (seria 18), p. 194-201. Bibliogr.- 6 titl. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1614
dc.description.abstract Romanian space monumental painting was manifested in ancient times in various forms: mosaic, fresco, stained glass. She peaked in the medieval frescoes in the churches of Moldovan monasteries Voronet, Humor, Arbore, Moldovița. The images have a religious theme, a conventional layout and colorful tone. In the seventeenth and nineteenth centuries monumental painting is profane and is treated in a more open and realistic, academicist. In the twentieth century it reflects Soviet ideology and applied in different techniques and artistic means. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.subject Pictura monumentală--spațiul românesc en_US
dc.subject Limbajul plastic--pictura monumentală en_US
dc.subject Pictura monumentală en_US
dc.title Particularitățile limbajului plastic în pictura monumentală din spațiul românesc en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account