SĂBĂREANU, Laurențiu-Mihai(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
Scopul cercetării: studiul de față și-a propus să identifice profilul agresorului familial pe baza trăsăturilor și dimensiunilor de personalitate și validarea empirică unui program integrativ de intervenție pentru reducerea ...
GAVRILUȚ, Monalisa-Laura(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
Scopul cercetării constă în fundamentarea teoretico-metodologică a Modelului pedagogic de dezvoltare a abilității de scriere creativă la elevii din învățământul primar în baza lecturii eferente.
LUNGU, Violeta(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
Scopul cercetării a fost de a investiga și înțelege dezvoltarea optimă a adultului emergent și de a dezvolta un program de intervenție psihologică holistică care să îmbunătățească nivelul dimensiunilor și indicatorilor ...
CEBOTARI, Stanislav(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
Scopul cercetării constă în fundamentarea teoretico-aplicativă a coordonatelor pedagogice de resocializare a tinerilor deținuți și elaborarea și validarea unui Model pedagogic de resocializare a tinerilor deținuți.
Re ...
ȚIFRAC, Maria(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
Scopul cercetării: Determinarea fundamentelor teoretice și praxiologice ale culturii comunicării, elaborarea și validarea Modelului pedagogic de formare a culturii comunicării la preșcolari prin activități literar-artistice, ...
VACARCIUC, Daniela(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
The aim of the research: Elaboration of theoretic-methodological landmarks of axiological circumscribing of the process of continuous training of history teachers, integrated with the current guidelines in education.
MIHAILOV, Veronica(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
The purpose of the research is to determine and develop the pedagogical foundations for fostering ethical creativity among teachers within professional development, structured in the Pedagogical Model for Fostering Ethical ...
ADĂSCĂLIȚA, Viorica(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
The research aimed to explore the relationships among personality factors from the social-cognitive theory, psychological characteristics of students during the young adult developmental period, gender-specific traits, ...
STEGĂRESCU, lilia(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
Scopul cercetării constă în elaborarea și validarea experimentală a fundamentelor teoretico-aplicative ale managementului consilierii educaționale la nivelul învățământului primar, structurate în Modelul pedagogic integrat ...
HAIDU, Felicia Aurica(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2024)
Actualitatea și importanța problemei abordate: Agresivitatea în trafic prezintă o problemă acută a societății moderne, caracterizată de urbanizarea masivă, fluxul crescut de mașini și ambuteiaje, creșterea numărului ...
COJOCARU, Viorica(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
Semnificația teoretică a cercetării: rezultatele obținute au permis formarea unei viziuni științifice complexe privind particularitățile adaptării psihosociale ale adolescenților cu dizabilități fizice, factorii psihosociali ...
OREHOVSCHI, Sergiu; GORAȘ-POSTICĂ, Viorica(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
Scopul lucrării constă în determinarea premiselor teoretice și metodologice ale dezvoltării competenței elevului licean de a învăța să învețe prin activități independente de valorizare a textului, în formulă curriculară ...
ȚÎBULEAC, Ana; HADÎRCĂ, Maria(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
Scopul cercetării: determinarea fundamentelor teoretice și metodologice de reconceptualizare a planului de învățământ, elaborarea modelului pedagogic și a metodologiei de dezvoltare a acestuia din perspectiva formării ...
JARAMNA, Raid; SILISTRARU, Nicolae(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
The research purpose is to establish the psychopedagogical highlights of transition from primary to junior high school, to elaborate the Pedagogical model of transition to junior high schoolfor ensuring pupils’ school ...
POPA, Rodica; ȘLEAHTIȚCHI, Mihail(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
Domeniu de studiu: Psihologie educațională. Particularitățile psihologice ale adolescenților implicați în bullying-ul școlar.
Scopul cercetării: Proiectarea, interpretarea și validarea experimentală a unei platforme ...
ȚǍRNǍ, Ecaterina; ADӐSCӐLIȚEI, Cristian(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
Scopul cercetării constă în elaborarea și validarea fundamentelor teoretico-metodologice ale educației vocaționale, structurate în Modelul pedagogic al dezvoltării identității vocaționale din perspectiva prevenirii ...
POSTOLACHI, Iulia; GAGIM, Ion(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
Scopul cercetării: conceptualizarea teoretică a excelenței artistice, elaborarea și validarea experimentală a Tehnologiei de formare a excelenței artistice a cadrelor didactice din învățământul primar.
Obiectivele cercetării: ...
BIRTOK ANDRASCIUC, Vasilica(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
Scopul cercetării constă în fundamentarea teoretico-aplicativă, elaborarea şi validarea Modelului pedagogic de socializare a preşcolarilor prin valorificarea parteneriatului educaţional grădiniţă-familie.
Obiectivele ...
BICULESCU, Florina–Teodora(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
Scopul cercetării constă în determinarea reperelor teoretice și conceptuale privind referențialul axiologic, educația axiologică și elaborarea Programului de formare a referențialului axiologic prin autoeducație la elevii ...
MIHĂILĂ, Monica Maria(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
Scopul cercetării a constat în determinarea reperelor psihopedagogice, elaborarea metodologiei predării-învățării interactive a istoriei și validarea acesteia la nivelul învățământului gimnazial.
Noutatea și originalitatea ...