REPOZITORIU UPSC

Caracteristicile inteligenței emoționale la preadolescenți

Show simple item record

dc.contributor.author RACU, Iulia
dc.contributor.author LECA, Sergiu
dc.date.accessioned 2019-06-05T08:36:21Z
dc.date.available 2019-06-05T08:36:21Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation RACU, Iulia, LECA, Sergiu. Caracteristicile inteligenței emoționale la preadolescenți = Characteristics of emotional inteligence in preadolescence. In: Psihologie. Pedagogie specială. Asistenţă socială. 2019, № 1(54), p. 26-37. Bibliogr.: p. 37 en_US
dc.identifier.issn 1857-0224
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1527
dc.description Articolul reprezintă studiul inteligenței emoționale și a componentelor acesteia la preadolescenți în funcție de gen, vârstă și tipul de familie. În cercetare a fost inclus un eșantion de 90 de preadolescenții din familii complete, familii monoparentale și familii temporar dezintegrate. Ca rezultate am stabilit că 43% din preadolescenți manifestă nivel scăzut, 48% din preadolescenți nivel mediu și 9% din preadolescenți prezintă nivel înalt de inteligență emoțională. Nivelul de dezvoltare a componentele inteligenței emoțională variază în funcție de genul, vârsta și tipul de familie a preadolescenților. Pentru băieți este caracteristică auto-motivarea, în timp ce fetelor le este mai specifică empatia. La preadolescenții de 13 ani mai proeminentă este automotivarea, la preadolescenții de 14 ani – informarea emoțională, iar la cei de 15 ani – empatia. Informarea emoțională, dirijarea propriilor emoții și empatia sunt mai dezvoltate la preadolescenții din familii complete spre deosebire de preadolescenții din familii monoparentale și cele temporar dezintegrate. en_US
dc.description.abstract The article is the study of emotional intelligence and its components in preadolescence depending on gender, age and family types. In our research were included 90 preadolescents from different families: complete, single-parent and temporarily disintegrated families. As results we have established that 43% of preadolescents have low level, 48% - moderate level and 9% - high level of emotional intelligence. The level and the ways of development of the component of emotional intelligence vary according to gender, age and family type. For boys’ self-motivation and for girls’ empathy are more characteristic. At 13 years old preadolescents – self-motivation, at 14 years preadolescents – emotional information and at 15years preadolescents empathy are more developed. Emotional information, the management of self emotions and empathy are more presented at preadolescent from complete families. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Inteligenţa emoţională en_US
dc.subject Componentele inteligenței emoționale en_US
dc.subject Familie completă en_US
dc.subject Familie monoparentală en_US
dc.subject Familie temporar dezintegrată en_US
dc.subject Preadolescenţi en_US
dc.subject Emotional intelligence en_US
dc.subject Components of emotional intelligence en_US
dc.subject Complete family en_US
dc.subject Single parent family en_US
dc.subject Temporary disintegrated family en_US
dc.subject Preadolescents en_US
dc.title Caracteristicile inteligenței emoționale la preadolescenți en_US
dc.title.alternative Characteristics of emotional inteligence in preadolescence en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account