| dc.contributor.author | RACU, Iulia | |
| dc.contributor.author | LECA, Sergiu | |
| dc.date.accessioned | 2019-06-05T08:36:21Z | |
| dc.date.available | 2019-06-05T08:36:21Z | |
| dc.date.issued | 2019 | |
| dc.identifier.citation | RACU, Iulia, LECA, Sergiu. Caracteristicile inteligenței emoționale la preadolescenți = Characteristics of emotional inteligence in preadolescence. In: Psihologie. Pedagogie specială. Asistenţă socială. 2019, № 1(54), p. 26-37. Bibliogr.: p. 37 | en_US |
| dc.identifier.issn | 1857-0224 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/1527 | |
| dc.description | Articolul reprezintă studiul inteligenței emoționale și a componentelor acesteia la preadolescenți în funcție de gen, vârstă și tipul de familie. În cercetare a fost inclus un eșantion de 90 de preadolescenții din familii complete, familii monoparentale și familii temporar dezintegrate. Ca rezultate am stabilit că 43% din preadolescenți manifestă nivel scăzut, 48% din preadolescenți nivel mediu și 9% din preadolescenți prezintă nivel înalt de inteligență emoțională. Nivelul de dezvoltare a componentele inteligenței emoțională variază în funcție de genul, vârsta și tipul de familie a preadolescenților. Pentru băieți este caracteristică auto-motivarea, în timp ce fetelor le este mai specifică empatia. La preadolescenții de 13 ani mai proeminentă este automotivarea, la preadolescenții de 14 ani – informarea emoțională, iar la cei de 15 ani – empatia. Informarea emoțională, dirijarea propriilor emoții și empatia sunt mai dezvoltate la preadolescenții din familii complete spre deosebire de preadolescenții din familii monoparentale și cele temporar dezintegrate. | en_US |
| dc.description.abstract | The article is the study of emotional intelligence and its components in preadolescence depending on gender, age and family types. In our research were included 90 preadolescents from different families: complete, single-parent and temporarily disintegrated families. As results we have established that 43% of preadolescents have low level, 48% - moderate level and 9% - high level of emotional intelligence. The level and the ways of development of the component of emotional intelligence vary according to gender, age and family type. For boys’ self-motivation and for girls’ empathy are more characteristic. At 13 years old preadolescents – self-motivation, at 14 years preadolescents – emotional information and at 15years preadolescents empathy are more developed. Emotional information, the management of self emotions and empathy are more presented at preadolescent from complete families. | en_US |
| dc.language.iso | ro | en_US |
| dc.publisher | Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” | en_US |
| dc.subject | Inteligenţa emoţională | en_US |
| dc.subject | Componentele inteligenței emoționale | en_US |
| dc.subject | Familie completă | en_US |
| dc.subject | Familie monoparentală | en_US |
| dc.subject | Familie temporar dezintegrată | en_US |
| dc.subject | Preadolescenţi | en_US |
| dc.subject | Emotional intelligence | en_US |
| dc.subject | Components of emotional intelligence | en_US |
| dc.subject | Complete family | en_US |
| dc.subject | Single parent family | en_US |
| dc.subject | Temporary disintegrated family | en_US |
| dc.subject | Preadolescents | en_US |
| dc.title | Caracteristicile inteligenței emoționale la preadolescenți | en_US |
| dc.title.alternative | Characteristics of emotional inteligence in preadolescence | en_US |
| dc.type | Article | en_US |