dc.contributor.author |
RACU, Iulia |
|
dc.contributor.author |
LECA, Sergiu |
|
dc.date.accessioned |
2019-06-05T08:36:21Z |
|
dc.date.available |
2019-06-05T08:36:21Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
RACU, Iulia, LECA, Sergiu. Caracteristicile inteligenței emoționale la preadolescenți = Characteristics of emotional inteligence in preadolescence. In: Psihologie. Pedagogie specială. Asistenţă socială. 2019, № 1(54), p. 26-37. Bibliogr.: p. 37 |
en_US |
dc.identifier.issn |
1857-0224 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1527 |
|
dc.description |
Articolul reprezintă studiul inteligenței emoționale și a componentelor acesteia la preadolescenți în funcție de gen, vârstă și tipul de familie. În cercetare a fost inclus un eșantion de 90 de preadolescenții din familii complete, familii monoparentale și familii temporar dezintegrate. Ca rezultate am stabilit că 43% din preadolescenți manifestă nivel scăzut, 48% din preadolescenți nivel mediu și 9% din preadolescenți prezintă nivel înalt de inteligență emoțională. Nivelul de dezvoltare a componentele inteligenței emoțională variază în funcție de genul, vârsta și tipul de familie a preadolescenților. Pentru băieți este caracteristică auto-motivarea, în timp ce fetelor le este mai specifică empatia. La preadolescenții de 13 ani mai proeminentă este automotivarea, la preadolescenții de 14 ani – informarea emoțională, iar la cei de 15 ani – empatia. Informarea emoțională, dirijarea propriilor emoții și empatia sunt mai dezvoltate la preadolescenții din familii complete spre deosebire de preadolescenții din familii monoparentale și cele temporar dezintegrate. |
en_US |
dc.description.abstract |
The article is the study of emotional intelligence and its components in preadolescence depending on gender, age and family types. In our research were included 90 preadolescents from different families: complete, single-parent and temporarily disintegrated families. As results we have established that 43% of preadolescents have low level, 48% - moderate level and 9% - high level of emotional intelligence. The level and the ways of development of the component of emotional intelligence vary according to gender, age and family type. For boys’ self-motivation and for girls’ empathy are more characteristic. At 13 years old preadolescents – self-motivation, at 14 years preadolescents – emotional information and at 15years preadolescents empathy are more developed. Emotional information, the management of self emotions and empathy are more presented at preadolescent from complete families. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Inteligenţa emoţională |
en_US |
dc.subject |
Componentele inteligenței emoționale |
en_US |
dc.subject |
Familie completă |
en_US |
dc.subject |
Familie monoparentală |
en_US |
dc.subject |
Familie temporar dezintegrată |
en_US |
dc.subject |
Preadolescenţi |
en_US |
dc.subject |
Emotional intelligence |
en_US |
dc.subject |
Components of emotional intelligence |
en_US |
dc.subject |
Complete family |
en_US |
dc.subject |
Single parent family |
en_US |
dc.subject |
Temporary disintegrated family |
en_US |
dc.subject |
Preadolescents |
en_US |
dc.title |
Caracteristicile inteligenței emoționale la preadolescenți |
en_US |
dc.title.alternative |
Characteristics of emotional inteligence in preadolescence |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |