dc.contributor.author |
COJOCARU-BOROZAN, Maia |
|
dc.contributor.author |
SADOVEI, Larisa |
|
dc.contributor.author |
PAPUC, Ludmila |
|
dc.contributor.author |
OVCERENCO, Nadejda |
|
dc.date.accessioned |
2019-05-21T09:40:13Z |
|
dc.date.available |
2019-05-21T09:40:13Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
COJOCARU-BOROZAN, Maia, SADOVEI, Larisa, PAPUC, Ludmila, OVCERENCO, Nadejda. Fundamentele ştiinţelor educaţiei. Manual universitar. Chişinău: Tipogr. UPS "I. Creangă", 2014. 446 p. ISBN 978 - 9975-46-207-5. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978 - 9975-46-207-5 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1516 |
|
dc.description |
Coperta+Cuprins+Preliminarii |
en_US |
dc.description.abstract |
Manualul universitar „Fundamentele ştiinţelor educaţiei” este conceput în cheia modernizării curriculumului pedagogic universitar şi a evoluţiei cercetărilor pedagogice.
Autorii pun la îndemîna studenţilor sinteze de teorie generală a educaţiei pentru a-i sprijini în procesul de formare şi autoformare profesională în domeniul general de studiu „Ştiinţe ale educaţiei”. Concepţia promovată de S. Cristea privind epistemologia ştiinţelor educaţiei, potrivit căreia teoria generală a educaţiei defineşte conceptele pedagogice de bază, a servit ca reper în elaborarea conţinutului ideatic al acestui curs universitar.
Structura manualului Fundamentele ştiinţelor educaţiei cuprinde zece module de studiu: 1) Statutul ştiinţelor educaţiei. Concepte fundamentale; 2) Clasic, modern şi postmodern în educaţie; 3) Formele educaţiei; 4) Finalităţile educaţiei; 5) Paradigmele pedagogiei – răspuns la problematica ştiinţelor educaţiei. Metodologia cercetării pedagogice; 6) Dimensiuni (conţinuturi generale) ale educaţiei; 7) Domenii noi şi perspective ale educaţiei. Caracterul deschis al „Noilor educaţii”; 8) Sistemul de educaţie şi schimbarea în sistemul de învăţămînt. Managementul educaţional; 9) Agenţii educaţiei. Factorii formării şi dezvoltării personalităţii; 10) Proiectarea, realizarea şi evaluarea activităţii educaţionale. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Tipogr. UPS “I. Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Formele educaţiei |
en_US |
dc.subject |
Finalităţile educaţiei |
en_US |
dc.subject |
Paradigmele pedagogiei |
en_US |
dc.subject |
Perspective ale educaţiei |
en_US |
dc.subject |
Modernizarea curriculumului pedagogic universitar |
en_US |
dc.subject |
Statutul ştiinţelor educaţiei |
en_US |
dc.subject |
Fundamentele pedagogiei |
en_US |
dc.title |
Fundamentele ştiinţelor educaţiei. Manual universitar |
en_US |
dc.type |
Book |
en_US |