| dc.contributor.author | COJOCARU-BOROZAN, Maia | |
| dc.contributor.author | SADOVEI, Larisa | |
| dc.contributor.author | PAPUC, Ludmila | |
| dc.contributor.author | OVCERENCO, Nadejda | |
| dc.date.accessioned | 2019-05-21T09:40:13Z | |
| dc.date.available | 2019-05-21T09:40:13Z | |
| dc.date.issued | 2014 | |
| dc.identifier.citation | COJOCARU-BOROZAN, Maia, SADOVEI, Larisa, PAPUC, Ludmila, OVCERENCO, Nadejda. Fundamentele ştiinţelor educaţiei. Manual universitar. Chişinău: Tipogr. UPS "I. Creangă", 2014. 446 p. ISBN 978 - 9975-46-207-5. | en_US |
| dc.identifier.isbn | 978 - 9975-46-207-5 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/1516 | |
| dc.description | Coperta+Cuprins+Preliminarii | en_US |
| dc.description.abstract | Manualul universitar „Fundamentele ştiinţelor educaţiei” este conceput în cheia modernizării curriculumului pedagogic universitar şi a evoluţiei cercetărilor pedagogice. Autorii pun la îndemîna studenţilor sinteze de teorie generală a educaţiei pentru a-i sprijini în procesul de formare şi autoformare profesională în domeniul general de studiu „Ştiinţe ale educaţiei”. Concepţia promovată de S. Cristea privind epistemologia ştiinţelor educaţiei, potrivit căreia teoria generală a educaţiei defineşte conceptele pedagogice de bază, a servit ca reper în elaborarea conţinutului ideatic al acestui curs universitar. Structura manualului Fundamentele ştiinţelor educaţiei cuprinde zece module de studiu: 1) Statutul ştiinţelor educaţiei. Concepte fundamentale; 2) Clasic, modern şi postmodern în educaţie; 3) Formele educaţiei; 4) Finalităţile educaţiei; 5) Paradigmele pedagogiei – răspuns la problematica ştiinţelor educaţiei. Metodologia cercetării pedagogice; 6) Dimensiuni (conţinuturi generale) ale educaţiei; 7) Domenii noi şi perspective ale educaţiei. Caracterul deschis al „Noilor educaţii”; 8) Sistemul de educaţie şi schimbarea în sistemul de învăţămînt. Managementul educaţional; 9) Agenţii educaţiei. Factorii formării şi dezvoltării personalităţii; 10) Proiectarea, realizarea şi evaluarea activităţii educaţionale. | en_US |
| dc.language.iso | ro | en_US |
| dc.publisher | Tipogr. UPS “I. Creangă” | en_US |
| dc.subject | Formele educaţiei | en_US |
| dc.subject | Finalităţile educaţiei | en_US |
| dc.subject | Paradigmele pedagogiei | en_US |
| dc.subject | Perspective ale educaţiei | en_US |
| dc.subject | Modernizarea curriculumului pedagogic universitar | en_US |
| dc.subject | Statutul ştiinţelor educaţiei | en_US |
| dc.subject | Fundamentele pedagogiei | en_US |
| dc.title | Fundamentele ştiinţelor educaţiei. Manual universitar | en_US |
| dc.type | Book | en_US |