Abstract:
În completarea subiectelor dezvoltate în suportul de curs „Învăţămîntul simultan” se propune Ghidul metodologic cu titlul de Breviarium, semnificaţie dedusă din „lucrările care sintetizează anumite expuneri sumare a unor principii sau probleme privitoare la un domeniu”.
Cursanţilor sunt propuse resurse didactice dezvoltate de sugestii şi paşi concreţi în elaborarea documentelor de planificare semestrială, proiectarea lecţiei, modele de proiectare a învăţării constructiviste bazate pe etapele lecţiei şi, nemijlocit, descrierea argumentată a etapelor de elaborare a proiectului didactic şi evaluarea activităţii didactice, suplinite de Modele ale proiectelor didactice pentru învăţămîntul primar simultan.
Exprimăm convingerea că Ghidul metodologic-Breviarum, în completarea suportului de curs „Învăţămîntul simultan”, va constitui o sursă importantă de formare a competenţelor cursanţilor privind organizarea procesului educaţional şi aplicarea curriculumului modernizat pentru clasele I-IV în condiţiile activităţii simultane, explorând şi adaptând orice conţinut la nevoile personale de autorealizare şi la necesităţile de dezvoltare ale elevilor.