Abstract:
Scopul studiului expus în articol a constat în identificarea particularităților de personalitate ale elevilor din clasele primare, diagnosticați cu dificultăți de învățare a limbajului scris. Experimentul a fost realizat pe un eșantion care a cuprins 89 subiecți, elevi din clasele primare. Analiza rezultatelor a stabilit că factorii de personalitate la care s-au obținut diferențe statistic semnificative între subiecții cu dificultăți de învățare a limbajului scris accentuate și cei cu dificultăți de învățare a limbajului scris tipice sunt: Factorul B (inteligența verbală); Factorul C (încrederea în sine); Factorul H (curaj social); Factorul I (sensibilitate și vulnerabilitate emoțională); Factorul O (anxietatea); Factorul Q3 (autocontrolul, capacitatea de organizare și planificare a activității) și Factorul Q4 (tensiunea nervoasă).
Description:
The purpose of the study presented in this paper was to identify the personality peculiarities of primary school pupils diagnosed with difficulties in learning written language. The experiment was carried out on a sample of 89 pupils from the primary classes. The analysis of the results determined that the personality factors at which statistically significant differences were obtained between subjects with accentuated difficulties in learning writing language and those with typical difficulties in learning writing language are: Factor B (verbal intelligence); Factor C (self-confidence); Factor H (social courage); Factor I (emotional sensitivity and vulnerability); Factor O (anxiety); Factor Q3 (self-control, organizational capacity and activity planning) and Factor Q4 (nervous tension).