dc.contributor.author |
NEAGA, Liliana |
|
dc.date.accessioned |
2019-04-10T09:32:50Z |
|
dc.date.available |
2019-04-10T09:32:50Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
EAGA, Liliana. Abordări inter-, pluri- și transdisciplinare a conținuturilor la orele de limbă și comunicare. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. A. VERDEŞ [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2018 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol.3 (seria 20), p. 13-119. Bibliogr.- 5 titl. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1460 |
|
dc.description.abstract |
The concept of interdisciplinarity appeared initially quite poorly defined, even if it is based on the unification of the science. The paper has as main objective to clarifying the terms of multidisciplinarity, interdisciplinarity and transdisciplinarity, to indicate the scientists who worked and succeded in the field of the multidisciplinarity, interdisciplinarity and transdisciplinarity research and to sketch an unitary and interdisciplnar view of the discipline Language and Communication. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Pluridisciplinaritate |
en_US |
dc.subject |
Interdisciplinaritate |
en_US |
dc.subject |
Transdisciplinaritate |
en_US |
dc.subject |
Limbă--comunicare |
en_US |
dc.title |
Abordări inter-, pluri- și transdisciplinare a conținuturilor la orele de limbă și comunicare |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |