dc.contributor.author |
BARBĂNEAGRĂ, Alexandra |
|
dc.date.accessioned |
2019-04-10T09:12:03Z |
|
dc.date.available |
2019-04-10T09:12:03Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
BARBĂNEAGRĂ, Alexandra. Oportunități de abordare interdisciplinară a conținuturilor disciplinei limba și literatura română în instituțiile cu instruire în limba rusă. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. A. VERDEŞ [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2018 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol.3 (seria 20), p. 89-96. Bibliogr.- 7 titl. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1457 |
|
dc.description.abstract |
Contemporary society crosses a strong economic, social, axiological, and civilized crisis. The need for change is strongly determined by at least three elements: changes in other education systems that generate superior performance in pupils; changes from several perspectives of students who can no longer participate in an outdated process in which they are not found; changes in the role of the teacher who is no longer "the one who knows everything and says everything", but has become the moderator of the process, and the student is an active participant in all the lessons. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Instituții cu instruire în limba rusă--disciplina literatura română |
en_US |
dc.subject |
Instituții cu instruire în limba rusă--disciplina limba română |
en_US |
dc.title |
Oportunități de abordare interdisciplinară a conținuturilor disciplinei limba și literatura română în instituțiile cu instruire în limba rusă |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |