ФУРДУЙ, Влада Ф.; ЧОБАНУ, Елена И.; БАЛАН, Ион В.(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2025)
Profesoriații se află într-o categorie de risc ridicat pentru dezvoltarea sindromului de epuizare profesională, determinat atât de factori individuali, cât și sociali. Acest fenomen este răspândit la nivel global și, deși ...
YATSENKO, Volodymyr(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2025)
Changes in the content component of educational model and training programs are based on ensuring the security and defense of the country, on the popularization of the results of scientific research of scientists and on ...
UDROIU, Adina Georgiana(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2025)
Contextul societății actuale implică realizarea unei educații centrate pe formarea de personalități capabile de a se adapta la condițiile în continuă schimbare ale vieții cotidiene. În acest scop au fost definite competențele ...
ȚÂNCULESCU, Elena-Camelia(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2025)
În articol sunt prezentate modalități de a realiza învățarea interactivă la disciplina biologie prin integrarea resurselor online create cu ajutorul platformelor educaționale, aspecte practice pentru crearea propriilor ...
STRĂJESCU, Natalia(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2025)
Romanul „Concert din muzică de Bach” de Hortensia Papadat-Bengescu are un grad ridicat de complexitate și poate fi, din punct de vedere al limbajului artistic, o nouă provocare de lectură pentru elevii de clasa a XII-a. ...
RÎBAC, Marina(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2025)
Повышение качества образования — первостепенная задача каждого учителя. А для этого необходимо постоянно вносить что-то новое в образовательный процесс. Всем давно стало ясно, что интерактивные методы обучения дают результаты. ...
POSTOLACHE, Gheorghe; TITICA, Ghenadie; PAVLIUC, Alina(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2025)
Sunt caracterizate speciile de plante rare incluse în Cartea Roșie a Republicii Moldova, ca fiind unul din principalele elemente în lucrările de conservare a biodiversității. Se conține informație și despre alte categorii ...
FLORESCU, Maria Mihaela(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2025)
STE(A)M (Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics) is an innovative educational approach that encourages integrated learning and has become increasingly popular in recent decades. This method fosters critical ...
FЕȚANU, Bogdan Anton(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2025)
În societatea actuală elevii sunt expuși la un flux constant de informații, care provin din cele mai diferite contexte: acasă, grupul de prieteni, excursii, vizite, jocuri, interacţiunea cu ceilalţi mass media, rețele de ...
CIOBOTARU, Ana-Maria; ANDRONACHE, Ion(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2025)
Educația ecologică joacă un rol esențial în dezvoltarea continuă a conștiinței ecologice, a competențelor legate de sustenabilitate și a luării de decizii responsabile. Acest studiu analizează integrarea educației ecologice ...
CHIRIAC, Elena(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2025)
Articolul prezintă importanța implementării proiectului STEAM în educația ecologică pentru elevii din învățământul primar, având ca scop formarea culturii ecologice durabile. Proiectul propus îmbină știința, tehnologia, ...
УРУМ, Стефанида(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2025)
Изучение химии играет важную роль в формировании научного видения учащихся окружающего мира. Мотивация является определяющим фактором достижения успеха в любой сфере деятельности. Это становится важным источником для ...
ȚURCAN, Victoria; COROPCEANU, Eduard(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2025)
Lucrarea abordează aspecte ale impactului drogurilor asupra vieții adolescenților. În studiu au fost implicați elevi ai Colegiului de Medicină Ungheni. A fost realizată o comparație semnificativă a opiniei elevilor privind ...
ȘEREMET, Ileana Simona; FRANȚUZAN, Ludmila(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2025)
Tendințele din educație din secolul XXI solicită tot mai mult noi abordări ale învățării și proiectarea de noi experiențe educaționale. Astfel, este necesar să reflectăm asupra curriculumu-lui școlar în ansamblu, astfel ...
PODCALIUC, Elena(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2025)
Proiectul "Biostimulare" a fost implementat la IP Liceul Teoretic "Mihai Eminescu" din municipiul Cahul, sub coordonarea profesorului de biologie și chimie, Elena Podcaliuc. Acesta a avut drept scop promovarea educației ...
FERREIRA, Naylson; MIRAVETI CARRIELLO, Giovanni; DOS SANTOS Junior, João Batista(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2025)
This study examines the modulation of semantic density and gravity in chemistry teaching, emphasizing its role in the legitimation of scientific knowledge. The analysis of pre-service teachers’ discourse reveals the ...
RIOS MELO, Marlene; LUBKE, Adriane; DA PAZ SANTOS, Éverton(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2025)
The objective of this article was to analyze the impacts of the implementation of an extension project based on the UN Sustainable Development Goals (SDGs) (2015) in a state public school in the interior of Rio Grande do ...
DA PAZ SANTOS, Éverton; DOS SANTOS Junior, João Batista(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2025)
The work aims to present a didactic proposal based on the methodology of the Classroom Study, to be worked with chemistry teachers at different levels of education. The Lesson Study, which has been used as a strategy in ...
CAZACIOC, Nadejda(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2025)
Formarea profesională reprezintă un proces complex care presupune dezvoltarea competențelor tehnice, cognitive și socio-emoționale necesare adaptării la cerințele dinamice ale pieței muncii. Conceptul educațional STEAM ...
BRĂNOAEA, Gabriela Cristina(Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2025)
Acest studiu investighează utilizarea itemilor personalizați pentru a îmbunătăți educația matematică în școala gimnazială. Obiectivul este de a spori performanța elevilor prin promovarea autoînvățării, autoevaluării și ...