Abstract:
Conducerea bazată pe inteligența emotională aduce în prim plan experiența managerului școlar și capacitatea sa de a se manifesta pe deplin.
Mulți manageri școlari deseori își pun întrebarea, ce resurse le sunt necesare pentru a fi eficienți, de unde își trage forța lăuntrică un lider, cum îi poate inspira pe cei din jur și cum creează un climat favorabil pentru menținerea relațiilor interumane, manifestarea inventivității, performanței?
În ultimi ani se vorbeşte din ce în ce mai mult de un nou tip de management, cel al inteligenţei emoţionale, care într-o organizaţie acordă atenţie abilităţilor emoţionale ale membrilor săi, asigurîndu-se o compatibilitate a acestora sub aspectul relaţiilor emoţional afective. Cercetările în acest sens au demonstrat că acei manageri şi angajaţi care au un nivel ridicat al inteligenţei emoţionale au mai mult succes profesional, sunt mai motivaţi intrinsec, mai optimişti, cooperanţi şi au capacitatea de a stabili relaţii pozitive cu alţii.